نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران بنا به پیشنهاد مشترك معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و وزارتخانه‌های تعاون، كار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی و بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران و به استناد ماده 80 قانون برنامه پنجساله توسعه دستگاههای اجرایی را مكلف كرد، نسبت به حمایت از گسترش و توسعه كارآفرینی، مشاغل نو، بنگاههای تولیدی، كسب و كار خانگی و مشاغل از راه دور اقدام كنند.

بر این اساس، واحدهایی كه در زمینه توسعه و گسترش آموزش های كسب و كار، كارآفرینی و فنی و حرفه ای موضوع بند 'هـ' ماده 80 قانون فعالیت می كنند، مشمول حمایت های مقرر در این آیین نامه هستند.

همچنین، دستگاههای اجرایی موظفند نسبت به شناسایی شبكه ها، خوشه ها و زنجیره های تولیدی مربوط به وظایف و ماموریتهای قانونی خود اقدام كنند.

** حمایت از ایجاد و توسعه شهرك های فناوری

بر اساس این مصوبه، به منظور تسهیل تبدیل بنگاههای كوچك و متوسط به بنگاههای بزرگ و رقابت پذیر و ورود آنها به بازارهای هدف، دستگاههای اجرایی مرتبط موظفند از ادغام این گونه بنگاهها و یا استفاده از الگوهای شبكه سازی یا نشان تجاری مشترك در بازارهای هدف، با رعایت ماده 105 قانون حمایت كنند.

بر این اساس، حمایت های موضوع این ماده تا پایان سال 1391 به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت به تصویب كار گروهی متشكل از وزیران امور اقتصادی و دارایی، تعاون، كار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت می رسد.

همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است به منظور گسترش تحقیق و توسعه (R&D) در بنگاه های كوچك و متوسط و تقویت پیوند میان مراكز فناوری داخلی و خارجی، ضمن انجام مطالعه امكان ‌سنجی جهت ایجاد و توسعه شهركهای فناوری در مناطق مختلف كشور، از ایجاد و توسعه شهرك های فناوری و توسعه مراكز رشد و انكوباتورها(زادپروری) حمایت كند.

** فراهم سازی امكانات بازاریابی اینترنتی برای خوشه های تولیدی

بر اساس این مصوبه، دستگاهای اجرایی موظفند در حدود وظایف و اختیارات قانونی نسبت به فراهم سازی امكانات بازاریابی اینترنتی برای خوشه های تولیدی اقدام و آنها را به مشاركت در روزآمدسازی اطلاعات در این فضا تشویق كنند و از شركت هایی كه در تجارت الكترونیك برای كسب و كارهای كوچك سرمایه گذاری می‌كنند حمایت های قانونی و حقوقی لازم را به عمل آورند.

بر این اساس، سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی ایران موظف است نسبت به انتقال تجربه خود در زمینه شناسایی، تقویت و توسعه شبكه ها و خوشه های تولیدی به دستگاه های اجرایی متقاضی اقدام كند.

** حمایت و گسترش مشاغل خانگی

بر این اساس، حمایت و گسترش مشاغل خانگی در چارچوب قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و دستورالعمل های مصوب آن، صورت می پذیرد.

همچنین، سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور موظف است در اجرای ماده 10 قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و مواد 13 و 22 قانون مدیریت خدمات كشوری بخشی از اعتبار هزینه ای مصوب خود را برای حمایت از آموزش های كسب و كار خانگی در قالب خرید خدمات از بخش غیر دولتی، اختصاص دهد.

** توسعه مشاغل از راه دور در بخش غیر دولتی

بر اساس این مصوبه،‌ وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی موظف است با همكاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برنامه عملیاتی توسعه مشاغل از راه دور در بخش غیر دولتی را مشتمل بر دامنه شمول، اهداف كمی، ابزارهای تشویقی و پشتیبانی در چارچوب ظوابط و قوانین و مقررات جاری كشور و با رعایت سقف بودجه مصوب و احكام قانون، حداكثر تا پایان سال دوم برنامه پنجم توسعه تهیه و به شورای عالی اشتغال پیشنهاد كند.

همچنین، میزان برخورداری بنگاههای اقتصادی از یارانه سود تسهیلات، متناسب با فرصت‌های شغلی جدید ایجاد شده،‌ صیانت از اشتغال موجود یا تبدیل فعالیت غیر متشكل خانوار به واحدهای متشكل توسط كار گروه اشتغال و سرمایه گذاری استان به موسسه عامل اعلام می شود.

** ایجاد و تاسیس مراكز فنی و حرفه ای غیر دولتی

بر اساس این مصوبه، وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی موظف است برنامه عملیاتی ترویج و آموزش كارآفرینی و راه اندازی كسب و كار جدید را با رویكرد تامین نیازهای بازار كار و توسعه مشاغل نو، با رعایت بودجه مصوب و احكام قوانین و مقررات تدوین و به شورای عالی اشتغال پیشنهاد كند.

بر این اساس،‌ به منظور توسعه آموزش های كسب و كار و كارآفرینی، شورای برنامه ریزی و توسعه استانها و شهرستان ها می‌توانند اقدام به تامین فضاهای فیزیكی و كالبدی با شرایط سهل برای ایجاد و تاسیس مراكز فنی و حرفه ای غیر دولتی، تسهیل استفاده متقاضیان غیر دولتی از امكانات و تجهیزات دولتی، حمایت‌های مالی در چارچوب قوانین و مقررات مربوط از متقاضیان بخش غیر دولتی در فعالیتهای آموزشی موضوع این ماده و تقویت منابع مالی در بودجه‌های استانی در امر آموزش های فنی و حرفه‌ای و كارآفرینی را فراهم كنند.

همچنین، دستگاههای اجرایی ذیربط موظفند آموزش های فنی و حرفه‌ای را متناسب با نیازهای بازار كار، از سال دوم برنامه بازنگری و اصلاح و خدمات آموزشی مورد نیاز را از طریق واگذاری و یا خرید خدمت از مراكز دولتی فنی و حرفه‌ای را تامین كنند.

** اقدامات حمایتی از بیكاران

بر اساس این مصوبه، به منظور آموزش مهارت‌های مورد نیاز بازار كار و بازآموزی و تجدید مهارت بیكاران، وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی با رعایت قوانین و مقررات از محل منابع تبصره سه ماده 9 قانون بیمه بیكاری، اقدامات قانونی لازم از جمله حمایت از طریق صدور كارت اعتباری برای ثبت نام بیكاران در مراكز خدمات اشتغال و موسسات مشاوره شغلی و كاریابی های دولتی و غیردولتی دارای مجوز را انجام می دهد.

بر اساس این مصوبه، وزارت تعاون، ‌كار و رفاه اجتماعی موظف است گزارش عملكرد سالانه اجرای این آیین نامه را به شورای عالی اشتغال ارائه كند.

این مصوبه از سوی 'محمدرضا رحیمی' معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

یادآور می شود، بر اساس ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه به دولت اجازه داده شده است در راستای ایجاد اشتغال پایدار، توسعه كارآفرینی، كاهش عدم تعادل منطقه‌ای و توسعه مشاغل نو اقدام به حمایت مالی و تشویق توسعه شبكه‌ها، خوشه‌ها و زنجیره‌های تولیدی، ایجاد پیوند مناسب بین بنگاههای كوچك، متوسط، بزرگ (اعطای كمكهای هدفمند) و انجام تمهیدات لازم برای تقویت توان فنی ـ مهندسی ـ تخصصی، تحقیق و توسعه و بازاریابی در بنگاههای كوچك و متوسط و توسعه مراكز اطلاع ‌رسانی و تجارت الكترونیك برای آنها، رفع مشكلات و موانع رشد و توسعه بنگاههای كوچك و متوسط و كمك به بلوغ و تبدیل آنها به بنگاههای بزرگ و رقابت‌پذیر، گسترش كسب و كار خانگی و مشاغل از راه دور و طرحهای اشتغالزای بخش خصوصی و تعاونی به ویژه در مناطق با نرخ بیكاری بالاتر از متوسط نرخ بیكاری كشور، حمایت مالی و حقوقی و تنظیم سیاستهای تشویقی در جهت تبدیل فعالیتهای غیرمتشكل اقتصادی خانوار به واحدهای متشكل و حمایت مالی از بخش غیردولتی به منظور توسعه و گسترش آموزشهای كسب و كار، كارآفرینی، فنی و حرفه‌ای و علمی ـ كاربردی كند.

اقتصام ** 9123 **1594



:: برچسب‌ها: گل ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

'محمدمهدی نادری' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در روز افتتاحیه این همایش ملی قرار است علاوه بر پیام آیت الله جوادی آملی، پیام های آیت الله 'حائری شیرازی ' نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز و 'دانشجو' رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز قرائت شود.

به گفته وی، آیین اختتامه این همایش ملی قرار است روز پنجشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود.

دبیر نخستین همایش ملی میرفندرسكی در خصوص تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه این همایش گفت: پس از فراخوان ملی، تعداد 60 مقاله از دانشگاه های مختلف كشور به دبیرخانه این همایش رسیده كه پس از بررسی مقالات، تعداد 40 مقاله برای این همایش انتخاب شد.

دكتر نادری افزود: از این تعداد 15 مقاله به صورت سخنرانی و 25 مقاله نیز به صورت پوستر طی دو روز برگزاری همایش ارائه می شود.

وی به اهداف برگزاری این همایش اشاره كرد و گفت: همایش میرفندرسكی با هدف معرفی بزرگان علم و معرفت و مفاخر استان گلستان و خصوصا معرفی بنیانگذار مكتب فلسفی اصفهان یعنی میرفندرسیكی در استان گلستان برگزار می شود.

دبیر همایش ملی میرفندرسكی همچنین افزود: در حاشیه این همایش نمایشگاه بیداری اسلامی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایشگاه كتاب با همكاری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان برپا می شوند.

به گفته وی، همچنین قرار است در حاشیه این همایش تندیس حكیم میرفندرسكی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شود.

میرزا ابوالقاسم فرزند میرزابیگ، فرزند امیر صدرالدین موسوی حسینی فندرسكی معروف به 'میرفندرسكی'، از حكما وعرفای امامیه بود كه در حكمت طبیعی، الهی، ریاضی، علوم نقلیه و شعر و ادب، یگانه روزگار صفوی - قرن یازدهم هجری- بود.

پدر میرفندرسكی از بزرگان سادات استرآباد می باشند. آبادی 'استرآباد' به دارالمومنین شهرت یافته است. نسب خانواده میرفندرسكی به امام موسی كاظم (ع) می رسد.

ابوالقاسم در فندرسك، از توابع شهرستان رامیان در سال 970 ق - 1563 م - متولد شد و مقدمات علوم را در همان نواحی فرا گرفت و برای ادامه تحصیل به مازندران و قزوین و در نهایت به اصفهان رفت و گفته می شود به هند نیز برای تحصیل سفر كرده است.

حكیم ابوالقاسم میرفندرسكی بنیانگذار مكتب فلسفی اصفهان است.

/622/508



:: برچسب‌ها: ماکرو , هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril
الکس مک‌لیش سرمربی برکنارشده استون ویلا

مک‌لیش تنها 11 ماه بعد از پیوستن به استون ویلا از این تیم اخراج شد

باشگاه استون ویلا بعد از تنها ۱۱ ماه الکس مک‌لیش را از سرمربیگری برکنار کرد.

این مربی ۵۳ ساله امروز (دوشنبه ۱۴ مه) با همکارانش در باشگاه خداحافظی کرد.

استون ویلا سال بدی را پشت سر گذاشت و نهایتا فصل را در رده شانزدهم به پایان برد و حتی تا دو هفته به پایان فصل از ماندن در لیگ برتر مطمئن نبود.

تیم اول شهر بیرمنگام، که حتی سابقه قهرمانی در اروپا را هم دارد، در ۱۹ بازی خانگی این فصلش تنها ۴ برد بدست آورد.

مک‌لیش پیش از اینکه هدایت ویلا را بر عهده بگیرد، سرمربی رقیب همشهری این تیم، یعنی بیرمنگام سیتی بود، و هواداران ویلا از پیوستنش به تیمشان چندان استقبال نکردند.

اما نتایج ضعیف ویلا در فصلی که دیروز به پایان رسید باعث شد روابط او و هواداران بدتر هم بشود.

باشگاه استون ویلا امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: "استون ویلا تأیید می‌کند که قرارداد الکس مک‌لیش از همین امروز فسخ شده است. باشگاه از نتایج، عملکرد و پیامی که در این فصل به هواداران فرستاده شده ناراضی است. هیأت مدیره مایل است به هواداران اطمینان دهد که باشگاه متوجه انتظارات آنها از تیمشان هست و آگاه است که این تیم شایسته قرار گرفتن در جایگاه بالاتریست."

رندی لرنر، رئیس باشگاه استون ویلا گفت: "ما باید درباره کاستی‌هایمان در سال‌های اخیر با خودمان و هوادارانمان روراست باشیم. فوری‌ترین کاری که باید انجام دهیم این است که گزینه‌هایمان را بررسی کنیم تا کسی را هدایت باشگاه انتخاب کنیم که متوجه پتانسیل باشگاه و انتظارات ما باشد."

بنگاه‌های شرط‌‌بندی پل لامبرت، سرمربی نوریچ سیتی، را گزینه اصلی جانشینی مک‌لیش می‌دانند.

الکس مک‌لیش ماه ژوئن گذشته در استون ویلا جانشین ژرار هولیه سرمربی فرانسوی این تیم شد.

استون ویلا با هدایت مک‌لیش جمعا در ۴۲ مسابقه رسمی حاضر شد، و ۹ پیروزی و ۱۷ تساوی بدست آورد و ۱۶ بار هم شکست خورد.

مک‌لیش پیش از این هدایت تیم‌های اسکاتلندی مادرول و هیبرنیان را هم برعهده داشته است.

او در اواخر سال ۲۰۱۱ سرمربی گلاسگو رنجرز شد و با این تیم در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ قهرمان اسکاتلند شد.

بعد از دوره‌ای کوتاه در رأس تیم ملی اسکاتلند، او در پاییز ۲۰۰۷ هدایت بیرمنگام سیتی را در دست گرفت.

او فصل پیش با این تیم قهرمان جام اتحادیه انگلستان شد، اما بیرمنگام در پایان فصل از لیگ برتر سقوط کرد و مک‌لیش با جدایی از این تیم به استون ویلا پیوست.



:: برچسب‌ها: واشنگتن , غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

گزارشهای خبری و تحلیلی رسانه های غربی در باره پرونده هسته ای ایران گویای آن است كه برنامه تحریم بیمه ای نفت ایران به دلیل اختلاف نظر میان اعضای اتحادیه اروپا و همچنین نیاز مبرم آنان به نفت ایران قبل از آغاز با شكست مواجه شده است.

براساس توافق صورت گرفته قرار است تحریم های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران از اول ماه جولای (11 تیر ماه) با همكاری چند كشور و برخی شركتهای نفتی آغاز شود. با توجه به محدودیت های اتحادیه اروپا بر روی نفت ایران شركت های بیمه باید پوشش بیمه ای كشتی هایی كه محموله های نفت خام ایران را حمل می كنند و یا كشتی های مصرف كننده سوخت ایران را باطل كنند، اما 50 روز مانده به اجرای این تصمیم، وزارت خارجه انگلیس در بیانیه ای اعلام كرد كه دولت انگلیس اعلام كرد در حال مذاكره با سایر اعضای اتحادیه اروپاست تا محدودیت تحریم بیمه ای ایران را كه قرار است از اول جولای 2012 اجرایی شود، به تعویق بیندازد.

تجربه نشان داده با توجه به نقش و جایگاه ایران در عرصه مبادلات دریایی فراورده های نفتی، تحریم نفتی ایران برای هیچ یك از دولت های غربی كه اتفاقا منافع زیادی هم در این زمینه دارند، سودی ندارد. در صورت اجرای تحریم نفتی ایران، اغلب كشورها با كمبود شدید در تامین سوخت كشتی ها و همچنین مبادله سوخت و گازوئیل و مازوت، نفت خام و غیره روبرو خواهند شد. موضوعی كه خبرگزاری رویترز آن را 'شكاف در تصمیمات اتحادیه اروپا' تعبیر كرده كه 'باعث بازنگری در توافقات صورت گرفته شد و احتمال معافیت بیشتر درمورد تحریم‌های ایران وجود دارد'.

طبق اعلام بانك 'باركلیز كپیتال' (بانك سرمایه گذاری بریتانیائی كه در تمام بازارهای مهم جهان حضور دارد) نفت ایران 'منبع اصلی سوخت كشتی ها' شناخته می شود.

در این راستا بیانیه وزارت خارجه انگلیس مبنی بر تعویق برنامه تحریم نفتی ایران در رسانه های خارجی بازتاب گسترده ای داشته است.

عمده ترین تحلیل های رسانه ای بر دو موضوع عقب نشینی غرب از تشدید تحریم های ایران و همچنین نگرانی از افزایش شدید قیمت نفت تحت تاثیر اجرای این طرح استوار شده است.

صندوق بین المللی پول در گزارش اخیر خود هشدار داد كه هرگونه تنشی در مناسبات بین الملل قیمت نفت خام را به دو برابر میزان كنونی می رساند.

روزنامه نیویورك تایمز نوشت: وزرات خارجه انگلیس در بیانیه ای اعلام كرد 'به رهیافتی دو سویه شامل تعامل و فشار فزاینده در قبال ایران پایبند است. در ادامه این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا در حال مرور و بررسی ابعاد مربوط به تحریم بیمه ای ایران است تا در عین این كه فشارها بر این كشور به حداكثر برسد از هرگونه اثر نامطلوب اجتناب شود. ما در حال مذاكره با سایر اعضای اتحادیه اروپا در این خصوص هستیم'. ظاهرا انگلیس نیز رویكرد لفاظی و عقب نشینی را به طور توامان درپیش گرفته است.

تحلیلگران بر این باورند كه كشورهای غربی قادر به پیش بینی اثرات جانبی زیان آور و غیرمنتظره تحریم بیمه ای نفت ایران برای اقتصاد اروپا نیستند، زیرا براساس وضعیت موجود 90 درصد حمل و نقل دریایی نفت در جهان تحت پوشش بیمه شركت های اروپایی قرار دارد و ایران به عنوان دومین تولیدكننده بزرگ نفت اوپك، بخش عمده ای از صادرات روزانه 2.2 میلیون بشكه ای نفت خود را به كشورهای آسیایی و مشتریان اروپایی صادر می كند.

در صورت اجرای تحریم های اتحادیه اروپا، شركتهای بیمه كننده اروپایی، از بیمه هر نوع كشتی كه نفت ایران را در هر جای جهان حمل می كند، منع می شوند و این موضوع می تواند تاثیر منفی عمده ای بر فعالان صنعت بیمه برجای گذارد.

به ادعای خبرگزاری رویترز 'حدود 90 درصد پوشش های بیمه ای، از سوی شركت های بیمه غربی تامین می شود'.

' گروه بین‌المللی كلوپ‌های جبران و حفاظت' متشكل از 13 شركت بیمه ای

است كه حدود 90 درصد از بیمه گذاری فرآورده های نفتی و نفتكش ها را برعهده دارند. اغلب این شركتها در لندن و تعداد كمی از آنها هم در آمریكا مستقر هستند. نكته قابل توجه در این موضوع این است كه انگلیس كه مركز بزرگترین شركت های بیمه گذار دریایی و كشتیرانی است، در پاییز سال 1390 خود پیشنهاد طرح تحریم بیمه نفتی و بانكی ایران را مطرح كرده و وزیران خارجه اتحادیه اروپا در سوم بهمن سال گذشته قانون تحریم دو جانبه ایران را تصویب كردند و اكنون نیز خواستار تعوق افتادن این مساله برای مدت شش ماه آینده یعنی آغاز سال 2013 است.

چارچوب زمانی این طرح پیشنهادی طوری تنظیم شد كه یك مهلت شش‌ماهه برای پایان دادن به قراردادهای موجود شركت‌های نفتی اروپایی با ایران درنظر گرفته شد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی دلیل بازه زمانی این مهلت را جلب رضایت اعضا كه نگران تاثیر منفی تحریم خرید نفت ایران بر اقتصاد كشورشان بوده، ارزیابی اعلام كرد. 'براساس این طرح، شركت‌های نفتی طرف قرارداد ایران تا آخر ماه ژوئن 2012 فرصت دارند تا قراردادهای موجود خود را با ایران به پایان برسانند و از اول ژوئیه حق وارد كردن نفت از ایران را نخواهند داشت'.

در این رابطه روزنامه نیویورك تایمز نوشته است: 'احتمالا انگلیس در نشست آتی وزرای خارجه اتحادیه اروپا كه قرار است امروز (دوشنبه) برگزار شود خواستار به تعویق افتادن چنین تحریمی برای شش ماه شود'.

خبرگزاری رویترز به نقل از یك منبع دیپلماتیك انگلیسی نوشت: 'انگلیس اتحادیه اروپا را تحت فشار خواهد گذاشت تا ممنوعیت بیمه موسوم به بیمه جبران و حفاظت(p&i) را تا شش ماه به عقب بیندازد'. جالب اینكه سال گذشته انگلیس از بانیان تحریم های یكجانبه اتحادیه اروپا علیه ایران بود.

پیش بینی تحلیلگران از اجرای طرح بیمه نفتكش ها، بالا رفتن شدید قیمت نفت در جهان است. این موضوع با واكنش متقابل برخی كشورهای آسیایی مواجه شده است. به طوری كه منابع خبری اعلام كردند چین كه یكی از مشتریان اصلی نفت ایران محسوب می شود، حاضر است راه حل های جدیدی برای برون رفت از این تهدید ارایه دهد.

خبرگزاری رویترز به نقل از 'ژانگ شوگو' رییس اتحادیه كشتی داران چین نوشت: پكن در حال بررسی ارائه تضمین های دولتی برای كشتی های خود به منظور ادامه واردات نفت از ایران، پس از اجرای تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران از ابتدای ماه جولای است.

تحریم های جدید اتحادیه اروپا شامل توقف صادرات نفت ایران به اروپا و همچنین ممنوعیت شركت های بیمه و بیمه مجدد اتحادیه اروپا از پوشش بیمه ای تانكرهای حامل نفت ایران در تمام نقاط جهان است'.

ژانگ افزود: 'ما توجه ویژه ای را به این مساله مصروف داشته ایم، كشور(چین) نیازمند نفت است و این وظیفه ماست كه نفت خام را(به كشورمان) حمل كنیم، اما ما نیازمند راه حلی از سوی دولت هستیم تا بتوانیم از پذیرش این ریسك پرهیز كنیم'.

این رسانه نوشت: 'هند و كره جنوبی، همانند چین در حال بررسی ارایه تضمین های دولتی به نفتكش های خود هستند'.

بررسی آمارهای كلان اقتصادی نشان می دهد كه تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران فاقد هرگونه اثرگذاری بوده و صادرات نفتی و غیرنفتی ایران در سال گذشته میلادی افزایش پیدا كرده است. در داخل نیز افزایش اشتغال و موفقیت در اجرای هدفمندی یارانه ها نشانه بی تاثیر بودن تحریم ها است.

پژوهش**1353**9123



:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، محمد دهقان در حاشیه بررسی لایحه بودجه 91 كل كشور افزود: این افراد مهمانان روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه هستند.

محمدرضا باهنر كه ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت ضمن خیر مقدم به این مهمانان، از آنها به عنوان جهادگر یاد كرد و گفت: برای آنها در فعالیت‌ها و جهاد مقدسشان آرزوی موفقیت داریم.

سیام*9121*2023**



:: برچسب‌ها: برلین , خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

گفته می شود نگرانی ها درمورد روابط استرالیا با آمریكا طی دیدار با مقامات چین به ویژه 'یانگ جیچی' همتای چینی وی نیز مطرح شده است.

این درحالی است كه وزیرخارجه استرالیا در مصاحبه ای با روزنامه 'سیدنی مورنینگ هرالد' این كشور، هدف از دعوتش به چین توسط مقامات چینی را مذاكره و گفت و گو پیرامون همكاریهای نظامی و دفاعی با واشنگتن ذكركرد.

باوجودیكه 'باب كار' مدعی است كه حضور نظامی آمریكا در استرالیا به مسایل زیربنایی و ثبات در آسیا و اقیانوسیه كمك می كند و فضایی برای توسعه اقتصادی صلح آمیز فراهم می آورد اما طرح 'باراك اوباما' رییس جمهوری آمریكا برای افزایش حضور نظامی كشورش در منطقه به ویژه استرالیا و امضای توافقنامه ای دراین زمینه با 'كانبرا' موجب افزایش نگرانیها از حضور نظامی آمریكا در منطقه و انتقاد از استرالیا شده است.

چین با اعتراض به حضور نیروهای آمریكایی در استرالیا، تلاشهای سازنده را برای برقراری آرامش در منطقه خواستار شد و اعلام كرد كه حضور نظامی آمریكا در استرالیا بازگشت به دوران جنگ سرد است.

این درحالی است كه 'اوباما' افزایش حضور و نفوذ آمریكا را در منطقه آسیا- اقیانوس آرام یكی از اولویتهای مهم واشنگتن می داند از همین رو اتحاد نظامی خود را با ژاپن، كره جنوبی، فیلیپین ، تایلند و سنگاپور كه همگی در حیاط خلوت چین قراردارند، تقویت می كند.

آمریكا اخیرا بیش از دویست تفنگدار دریایی به استرالیا برای استقرار در شمال این كشور اعزام كرده و قرار است شمار این نظامیان به دوهزار و پانصد نفر برسد كه 'اوباما' با مقامات استرالیایی برسرآن به توافق رسیده بود.

پیمان دفاعی بین استرالیا و آمریكا 60 سال قدمت دارد اما این نخستین بار است كه آمریكا نیروهای خود را برای مدت طولانی در استرالیا مستقر می كند.

براساس توافقات استرالیا و آمریكا همچنین قرار است هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا برای عملیات خود از جزایر 'كوكاس' در اقیانوس هند و در مناطق شمال غرب استرالیا استفاده كنند.

جزیره 'كوكاس' در جنوب جزیره سوماترا اندونزی واقع شده و به همین دلیل اندونزی نیز طی یادداشتهای اعتراضی، به آمریكا و استرالیا اعلام كرده است طرح آمریكا برای ساخت پایگاه نظامی در جزایر'كوكاس' استرالیا واقع در سه هزار كیلومتری جنوب اندونزی، حاكمیت این كشور را نقض خواهد كرد.

اگرچه مقامات نظامی آمریكا و فرمانده نیروهای این كشور در منطقه آسیا و اقیانوس آرام تاكید دارند كه هدفشان افزایش تمرینهای مشترك با نیروهای دفاعی استرالیا است اما این اقدامها نگرانی و اعتراض مقامات و مردم كشورهای منطقه را به دنبال داشته است.

تحلیلگران نیز معتقدند آمریكا قصد دارد از خاك استرالیا برای گسترش حضور نظامی و هوایی خود دراقیانوس آرام استفاده كند و با توجه به تجربه حضور نیروهای آمریكایی در افغانستان و یمن كه موجب ترور افراد با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین شده، این نگرانی افزایش می یابد كه تجربه كشتن شهروندان توسط این هواپیماها در آسیای جنوب شرقی تكرار شود.

از: فرحناز اكرمی

مترجمام**1450



:: برچسب‌ها: برلین , فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز سه شنبه اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی 'سیدحسن موسوی' همزمان با دور چهارم سفرهای استانی هیات دولت به خراسان رضوی در دیدار با جمعی از سرمایه‌گذاران و مدیران 'پروژه مركز تعطیلات، سرگرمی و خرید شاندیز' افزود: اجرای اینگونه پروژه ‌های بزرگ می ‌تواند دستاوردهای اقتصادی مناسبی برای كشور به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرحهای بزرگ تفریحی و توریستی اظهار داشت: اجرای این طرح می تواند راه را برای انجام طرحهای بزرگتر و سرمایه ‌گذاری در حوزه گردشگری هموار كند.

او گفت: پروژه‌های سرمایه ‌گذاری در حوزه گردشگری و تامین زیرساختهای آن بطور همه ‌جانبه مورد حمایت دولت و سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری قرار خواهد گرفت.

موسوی با ابراز خرسندی از اجرای پروژه ‌های بزرگ گردشگری در كشور با اشاره به 'پروژه مركز تعطیلات، سرگرمی و خرید در شاندیز' اظهار امیدواری كرد این طرح هر چه زودتر به بهره‌ برداری رسد و برای استفاده گردشگران داخلی و خارجی فعال شود.

وی اظهار داشت: امیدوارم روزی برسد كه در این مركز همایشهای بزرگ بین‌المللی برگزار شده و سفرا و وزرای كشورهای خارجی در آن حضور یابند و از نزدیك شاهد قابلیت‌های گردشگری ایران و مشهد مقدس باشند.

معاون سرمایه گذاری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: پروژه در شاندیز نیازهای گردشگران در زمینه گذراندن اوقات فراغت، خرید و تفریح را برآورده خواهد ساخت.

'علی اصغر پاكدل' افزود: این پروژه به مساحت 56 هكتار با زیربنای یك میلیون و 200 هزار مترمربع و با پیشرفت 40 درصد در حال انجام است و در مدت دو سال و نیم به بهره برداری خواهد رسید.ك/1

7496/664



:: برچسب‌ها: بهار ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

روزنامه های صبح امروز تهران، طرح اتحاد بحرین و سعودی را با اهمیت دیده و از آن انتقاد کرده اند. ادامه نقد سفرهای استانی دولت و برشمردن طرح های عقب افتاده و بررسی نشده ای که آغاز شد و منابعی که به هدر رفت بخش دیگری از مطالب این روزنامه هاست.

عکس و تیتر صفحه اول کیهان

کیهان در خود به مناسبت اتحاد بحرین و سعودی به شدت به این دو کشور پادشاهی تاخته و نوشته یکی از اهداف اصلی عربستان در انعقاد یک توافق با آل خلیفه در قالب «طرح اتحاد» این است که پیروزی قطعی مردم بحرین بر آل خلیفه را نزدیک می بیند و برای پیشگیری از تشکیل یک حکومت اسلامی در بحرین، طرح الحاق را پیش کشیده تا از وقوع این اتفاق قطعی پیشگیری کرده و یا وقوع آن را هرچه ممکن است با تاخیر روبرو کند. این خیال خام در حالی است که جمعیت مناطق شرقی عربستان که شیعیان هستند ۱۵ درصد جمعیت این کشور بوده و یک جمعیت بالغ بر ۴ میلیون نفری را شامل می شود.

به نوشته این روزنامه اما اشتباه بزرگ آل سعود این است که طرح اتحاد و طرح هایی از این دست نه فقط توان جلوگیری از پیروزی انقلابیون مسلمان بحرین را ندارد بلکه ظرفیت به میدان آمده در بحرین را به ظرفیت شیعیان منطقه شرقی عربستان نیز می افزاید. مگر طرح خاورمیانه بزرگ و بعد طرح خاورمیانه جدید که در مقیاسی منطقه ای و با پشتیبانی آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی از همین حاکمان مرتجع عربی برای مهار الگوی انقلاب اسلامی به صحنه آورده بودند توانست جلوی الهام بخشی انقلاب اسلامی را بگیرد؟

کیهان نوشته و بالاخره باید گفت: علاوه بر شکست معنادار آل خلیفه در انقلاب ملت بحرین و شکنندگی و تزلزل آل سعود در جلوگیری از شکل گیری حرکت های اعتراضی در عربستان، مشکلات دیگری نیز وجود دارد که طرح اتحاد میان این دو رژیم را ابتر خواهد کرد.

آینده احمدی نژاد

ا نوشته یک سال و چند ماه مانده به پایان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، آینده سیاسی وی موضوع گمانه‌زنی‌ها و تحلیل و تفسیرهای متفاوتی در چند روز گذشته واقع شده‌است. تا پیش از این در نظام جمهوری اسلامی ایران آینده سیاسی روسای دولت‌ها در زمان حضور آنها در راس قدرت، چندان موضوع بحث و تحلیل قرار نمی‌گرفت، چرا که در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی، حضور وی در دو جایگاه مهم مانند مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، گمانه‌زنی درباره آینده سیاسی وی را چندان سخت نمی‌نمود. آینده سیاسی محمد خاتمی نیز اگرچه حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام را نپذیرفت، مورد مناقشه قرار نگرفت.

به نوشته این مقاله پس از اتفاقات مهم دوران دوم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، به خصوص حوادث پس از انتخابات خرداد ۸۸، موضع گیری‌هایش درباره قوای دیگر، خانه نشینی ۱۱ روزه وی و چالش‌هایی که با برخی از چهره‌های سیاسی (حتی در دولت‌های خود وی) داشت و مهم‌تر از همه، به هم خوردن صف‌آرایی سنتی نیروهای سیاسی کشور، سبب شد تا آینده سیاسی این رئیس‌جمهور-که همزمان هم مورد حمایت برخی اصولگرایان است وهم مورد انتقاد آنها-در هاله‌ای از ابهام باشد.

ابتکار اضافه کرده: در چند روز گذشته برخی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای پیرامون این موضوع به اظهارنظر پرداختند. صادق زیبا کلام به تازگی گفته احمدی نژاد یک خاطره در ذهن توده‌های محروم خواهد شد و بس.

تیتر و عکس صفحه اول ابتکار

سفرهای بی فایده استانی

انتقاد از سفرهای استانی دولت در روزنامه ها ادامه دارد.

روزنامه جمهوری اسلامی در خود از هزینه‌های هنگفتی که بسیاری از دستگاه‌ها از بیت المال پرداخت می‌کنند برای سفر انتقاد کرده و نوشته به جای برپایی این قبیل نمایشگاه‌ها، بهترین و گویاترین عرصه برای ارائه و معرفی دستاوردهای سفرهای استانی، اجرا و تکمیل طرح‌هایی بود که وعده انجامش در سفرهای پیشین داده شده بود و متاسفانه بخش عمده‌ای از آنها یا اساسا آغاز نشده یا نیمه کاره به حال خود رها شده است.

به نوشته این روزنامه انبوهی از طرح‌های آغاز شده که به علت نبود کار کارشناسی، بررسی توجیه اقتصادی و ارزیابی علمی، پس از مدتی رها شده اند، از جمله این پیامدها است. در حوزه صنعتی تنها کافی است نگاهی به ۸ طرح فولادی معروف وزارت صنایع و معادن سابق بیندازیم؛ طرح‌هایی که بدون جانمایی درست و تنها با شعار اشتغالزایی و رشد متوازن در جریان همین سفرها، مصوب شدند و امروز پس از گذشت چند سال و چندین بار پاسکاری میان دولت و بخش خصوصی به علت عدم توجیه اقتصادی تنها به تلی از سرمایه‌های عمومی یا همان درآمدهای نفتی تبدیل گردیده که بی‌خاصیت رها شده‌اند.

و خلاصه آیا بهتر نبود به جای تعریف طرح‌های نسنجیده اقتصادی که از کمترین مطالعات کارشناسی نیز محروم بودند، اعتبارات، به تکمیل آنچه در قالب برنامه‌های چهارم و پنجم پیش‌بینی شده بود اختصاص داده می‌شد؟

حمید حاج اسماعیلی در درباره وعده های رییس جمهور در سفر استانی اخیر خود پیرامون کشاورزی استان توضیح داده که خراسان رضوی یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی ایران محسوب می شود و در تولید بسیاری از محصولات زراعی و باغی رتبه های اول تا سوم را دارد اما تا کنون آن طور که باید و شاید به صنایع تبدیلی و تکمیلی پرداخته نشده است. انواع میوه ها را تولید می کنیم و چون صنایع تبدیلی نداریم، بخشی از آن به صورت تازه خوری مصرف می شود. بر اساس گفته کارشناسان ۳۰ تا ۵۰ درصد میوه تولیدی هدر می رود، به همین دلیل تولید برای کشاورز و باغدار مقرون به صرفه نیست.آقای رئیس جمهور!

در این مقاله توضیح داده شده: کشاورزی استان همچون دیگر نقاط کشور با مشکلی تحت عنوان «واردات» مواجه است؛ وارداتی که تیشه به ریشه همه چیز می زند که امید است تدبیری اندیشیده شود تا بیش از این به ریشه کشاورزی تیشه ای زده نشود.قاچاق دام، بیماری ها و... از مشکلاتی است که وجود دارد و باید مدیریت شود.

اسفندیار شاهنامه و بچه حزب الهی امروز

با عنوان "فردوسى باید هم بزرگ شود. فردوسى در قلّه است" بخش هائی از گفته های رهبر جمهوری اسلامی را نقل کرده که: من موافقم که از «فردوسى» تجلیل شود، اصلاً به دستور و خواست من بود؛ منتها چون اواخر ریاست جمهورى‌ام بود، به آقاى مهندس «حجت» گفتم که دنبال نمایید و فردوسى را بزرگ کنید. فردوسى باید هم بزرگ شود. فردوسى در قلّه است.

آیت الله خامنه ای به نوشته این روزنامه گفته است اگر کسى به شاهنامه نگاه کند، خواهد دید که یک جریان گاهى باریک و پنهان و گاهى وسیع، از روح توحید، توکّل، اعتماد به خدا و اعتماد به حق و مجاهدت در راه حق در سرتاسر شاهنامه جارى است. این را مى‌شود استخراج کرد، دید و فهمید. مخصوصاً بعضى از شخصیت هاى شاهنامه خیلى برجسته هستند که اینها را باید شناخت و استخراج کرد. من یک وقت گفتم که «اسفندیار» مثل این بچه حزب‌اللّهی هاى امروز خود ماست! در فرهنگ شاهنامه یک حزب‌اللّهى غیورِ دین‌خواه مبارز وجود دارد. بله؛ این کارها را شما بکنید تا دیگران نکنند. شما که نکردید، دیگران مى‌کنند.»

اتحاد کارتونیست ها

جمال رحمتی درباره مشکل کاریکاتوریست ها در نوشته:نخستین دوره ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد امید‌هایی را در دل کاریکاتوریست‌ها ایجاد کرده بود تا بعد از سال‌ها بتوانند چهره رییس‌جمهور را در قالب کاریکاتور ارائه کنند. تا قبل از آن، مقام ریاست‌جمهوری به واسطه حضور روحانیون، محدوده ممنوعه کاریکاتوریست‌ها بود. حال دیگر فردی غیر روحانی عهده‌دار این مقام شده بود و این محدودیت خود به خود برداشته می‌شد. کاریکاتوریست‌ها با تردید دست به کار شدند و چهره رییس‌جمهور را کاریکاتوری کردند. این آثار، بازخوردی منفی نداشت.

به نوشته این کارتونیست:کاریکاتور رییس‌جمهور، وزرا و نمایندگان مجلس و... یکی پس از دیگری روی جلد و داخل مجلات و نشریات را مزین کرد، حال بعد از سال‌ها فعالیت مستمر که در مراحلی نیز به دور از تنگنا نبوده است، به ناگهان خبر عجیب و غیر معمول حکم شلاق یک کاریکاتوریست اراکی در فضای رسانه‌یی می‌پیچد و بلافاصله واکنش‌ها در مخالفت با این حکم بروز پیدا می‌کند. اما حکم آن‌قدر عجیب است که هیچ کس در مقام دفاع از آن برنمی‌آید. عجیب است چون ظاهرا یک نماینده خود را در دایره‌یی می‌بیند که رییس‌جمهور و معاونان و مسوولان دیگر، خارج از آنند.

به نوشته مقاله اعتماد: همه به دور از گرایشات فکری، برای جلوگیری از بدعتی اشتباه، قدمی برداشته‌اند. فضای کنونی نیازمند این نگرش بی‌طرفانه و منصفانه است. نباید در سایه مرزبندی‌های فکری و سیاسی، حقی پایمال شود. کارتونیست‌های فعال در فضای مجازی و همین‌‌طور نشریات، خانه کاریکاتور و... با اینکه مرزبندی مشخص فکری با هم دارند، همه و همه پیگیر لغو این حکم هستند.

اقتصاد در اغما و بیکاری فراوان

احمد میرمطهری در دنیای اقتصاد با اشاره به این که دو ماه از سال جدید می‌گذرد و بودجه امسال هنوز به تصویب نرسیده نوشته مجادله بین دولت ومجلس برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به پایان نیامده و هنوز معلوم نیست اجرای این فاز تا چه حد بر زندگی جاری مردم تاثیر می‌گذارد. به نظر می‌رسد برنامه پنجم و سند چشم‌انداز به کلی کنار گذاشته شده‌اند و اجرای طرح تحول اقتصادی که همان هدفمندی یارانه‌ها است فعلا به هدف نهایی تبدیل شده است، ولی نکته‌ای که به آن اشاره‌ای نمی‌شود، زمانی برای پایان پرداخت یارانه‌های نقدی است.

طی سال‌های اخیر تزریق درآمدهای هنگفت ارزی ناشی از صادرات نفت به قیمت‌های بسیار بالا پیامد‌هایی برای اقتصاد ما داشته و خواهد داشت که آشکارترین نمودهای آن افزایش شدید واردات و کاهش رشد بخش‌های واقعی اقتصاد بوده است. همه اینها نشانه‌های بروز بیماری «هلندی» در اقتصاد ایران است. استمرار چنین وضعیتی به رکود در بخش واقعی اقتصاد و افزایش نرخ بیکاری و کاهش رشد اقتصادی کشور دامن خواهد زد. آیا تدبیری برای خروج از این شرایط در نظر گرفته شده است؟

شواهد و قرائن موجود، حاکی از ادامه رشد نقدینگی است و چنان که از ارقام بودجه پیشنهادی نیز به روشنی پیدا است، حجم نقدینگی فعلی در جامعه باز هم رکورد‌های جدیدی ثبت خواهد کرد و احتمالا حرکت مخرب نقدینگی در بخش‌های مختلف اقتصادی، کالاها، فلزات، طلا و... ادامه می‌یابد . در حالی که مدیریت اقتصاد ملی نباید روزمره شود و هر حرکت فعالان اقتصادی بر پایه حدس و گمان از سیاست‌های اقتصادی باشد. اقتصاد ملی را نباید به «اغما» برد، بلکه آن را باید «بیدار» نگه‌داشت.

حمید تهرانی در جهان صنعت نوشته بیکاری مهم‌ترین معضلی است که کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند، اگرچه تورم و گرانی کالا بزرگ‌ترین ظلم به اقشار ضعیف محسوب می‌شود اما اگر همین اقشار ضعیف شغل داشته باشند و برای تامین مایحتاج خود درآمد کسب کنند آنگاه تورم و گرانی باعث نابودی این قشر نخواهد شد اما چنانچه در عین گرانی، بیکاری و عدم کسب درآمد هم به قشر ضعیف و نیازمند تحمیل شود در این صورت بجز نابودی و افزایش آسیب اجتماعی چه چیز دیگری انتظار شهروندان دهک آخر جامعه را می‌کشد.

کارتون حسن کریم زاده، اعتماد

در نظر گرفتن منابع مالی آن هم اگر درست و هوشمندانه هزینه شود، رویدادی دلگرم کننده است اما پیش از آن باید راهبردهای صنعت و تولید در کشور مورد بازنگری قرار گیرد تا منابع تخصیص یافته در باتلاق مدیریت ناکارآمد نابود نشود.

حمید حاج اسماعیلی کارشناس بازار کار هم تهران امروز نوشته در چند روز گذشته بحث اشتغال و میزان واقعی نرخ بیکاری در کشور بخصوص میان قشر جوان کشور مورد توجه مقامات دولتی و کارشناسان و نمایندگان مجلس قرار گرفته است. وقتی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس اعلام کرد که با توجه به مدارک بیمه شدگان تامین اجتماعی در سال گذشته تنها ۲۰۹ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است، مسئولان دولتی در جواب آمارهایی را بیان کردند که با آنچه در جامعه دیده می‌شود فاصله زیادی دارد ولی با این وجود مقامات دولت حاضر به پذیرش واقعیت اشتغال در کشور نیستند و بر آمارهای بحث‌انگیز خود پافشاری می‌کنند.

یکی دیگر از دلایل نامطمئن بودن این آمار، تفاوت بسیار زیاد این آمار با اطلاعات به‌ دست آمده با مراکز دیگری است که در زمینه آمار و اشتغال فعال هستند. به طور مثال سازمان تامین اجتماعی آمار ۲۰۰ هزار نفری را از افزایش بیمه‌شدگان در سال ۹۰ ارائه می‌دهد که بیش از یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار نفر با آمار رئیس مرکز آمار تفاوت دارد.

قدس در خود نوشته طبق آمار رسمی دولت، قیمت خرید و اجاره مسکن در تهران از ابتدای دولت احمدی‌نژاد تا تابستان سال ۹۰، نزدیک به چهار برابر شده است.

به گزارش این روزنامه متوسط قیمت یک مترمربع مسکن آپارتمانی در شهر تهران در بهار ۱۳۸۴ یعنی در آستانه روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد معادل ۵۸۷ هزار تومان بود.

این در حالی است که گزارش جدید مرکز آمار (منتشرشده در فروردین ۱۳۹۱) نشان می‌دهد متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران در تابستان سال ۹۰ معادل ۲ میلیون و ۸۳ هزار تومان بوده است. با یک مقایسه ساده مشخص می‌شود میزان افزایش قیمت مسکن در دوره احمدی‌نژاد بیش از ۵/۳ برابر بوده است.

پای حرف های مجلس

پوریا عالمی اعتماد به نقل از مصطفی کواکبیان در جلسه علنی مجلس نوشته «سعی می‌کنم سالی یک‌بار [ ...] .»موسی قربانی به این سخن اعتراض کرده اما آقای باهنر گفت: «آقای کواکبیان این حرف‌ها را برای شاداب شدن مجلس می‌زند.»

طنزنویس اعتماد چند احتمال داده: برای شاداب شدن مجلس، از فردا به جای نطق پیش از دستور، قطعاتی از دیوان ایرج میرزا خوانده شود. یا از فردا از حمید ماهی‌صفت (برای گفتن جوک) و بهزاد محمدی (برای اجرای قهوه‌خانه زری‌خانوم) دعوت شود تا بین نطق نمایندگان چندتا حرکت بیایند. یا از فردا مراسم آتش‌بازی، طناب‌بازی، شعبده‌بازی، [ ...] در راهروها انجام شود.

ستون کاناپه در پایان نوشته بعد می‌گویند چرا آقای احمدی‌نژاد برای شوخی و تفریح می‌رود مجلس. و پیشنهاد کرده سخنرانی‌های آقای احمدی‌نژاد در شهرستان‌ها که مردم را می‌اندازد توی رو در بایستی تا جمعیت را زیاد کنند و همچنین مذاکرات صحن علنی مجلس را بعد از ساعت دو نیمه شب در رادیو و تلویزیون پخش کنند که بنیان خانواده‌ها در طول روز نلرزد.

کارتون روز

کار ابوالفضل محترمی، شرق



:: برچسب‌ها: موزه , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

ارتباطات یك فرایند سازمان یافته برای تبادل اطلاعات است و در بیشتر موارد از طریق یك رشته علایم برقرار می شود و در واقع یكی از پیچیده ترین ابعاد زندگی انسان ها به شمار می رود كه اجتماع، سیاست، اقتصاد، فرهنگ و ... را تحت تاثیر خویش قرار می دهد.

ارتباطات از نخستین روزهای شكل گیری حیات بشر همراه همیشگی او بود زندگی انسان با ارتباط معنا پیدا كرد و در سایه آن گسترش یافت انسان بدون ایجاد ارتباط با همنوع خود، محیط زندگی و دنیای پیرامونی، قادر به ادامه زندگی نیست. همزمان با پیشرفت های مختلف جهان، ارتباطات نیز دگرگون، متحول و دستخوش تغییرات بزرگی شد تا آنجا كه توجه بیش از پیش جهانیان را به خود معطوف كرد و به یكی از تاثیرگذارترین و قدرتمندترین مقوله های عصر حاضر تبدیل شد.

برقراری ارتباط بخش لاینفك زندگی انسانی است او برای پیشبرد ثانیه ثانیه حیات خود به برقرای ارتباط احتیاج دارد و آنچه امروز نقش ارتباطات را پررنگ و با اهمیت ساخته، همین نیاز است كه به دلیل گسترش زندگی اجتماعی روز به روز بار استراتژیك تری یافته، به نحوی كه برای مردم جامعه تصور گذران زندگی بدون آن غیرممكن است.

در دنیای كنونی قدرت، این حقیقتی انكار ناپذیر به شمار می رود كه سرعت عمل، اطلاعات مهم و حساس سهم كسانی است كه از نیرومندترین و پیچیده ترین رسانه ها و شبكه های ارتباطی سود می برند.

ارتباطات‌ در حال حاضر به‌ ویژه‌ ارتباطات الكترونیكی‌ بخش تفكیك ناپذیر از زندگی‌ روزمره‌ انسان ها محسوب می شود. افراد در كوتاه ترین زمان به اطلاعات و اخبار گوناگون دست می یابند و این رفاه و امكانات را مرهون تكنولوژی های نوین ارتباطی هستند.

اما شاخه ارتباطات به عنوان یك مسیر استراتژی و بین المللی به صورت رسمی و سازمانی در 17 مه 1865 با تاسیس اتحادیه بین المللی تلگراف در ژنو مورد توجه واقع شد و در30 اكتبر 1906، در كنفرانس اتحادیه مذكور، تاسیس ' اتحادیه بین المللی تلگراف' مورد تایید قرار گرفت.

سرانجام در نهم دسامبر سال 1932، به دنبال 'عهد نامه مادرید'، از وحدت دو اتحادیه فوق 'اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور' تاسیس شد. به همین دلیل هرساله در 17 مه براساس مصوبه‌ مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جهانی 'جامعه اطلاعاتی' گرامی داشته می شود.

شعار روز جهانی ارتباطات در سال 2012 از سوی حمدون توره دبیركل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دور (ITU) 'زنان و دختران در فناوری اطلاعات و ارتباطات' اعلام شده تا بهانه ای باشد برای حذف نابرابری های زنان با مردان تا با در اختیار قرار دادن توان بالقوه فناوری های اطلاعات و ارتباطات به زنان، آنان را در راه رسیدن به اهداف و آرزوهایشان یاری ساخت.

انتخاب این شعار نشان دهنده این امر است كه زنان و دختران كه نیمی از جمعیت جهان را تشكیل می دهند، باید مساوی با مردان پیشرفت كنند زیرا زنان بنیاد جامعه هستند و پایه های قدرت هر خانواده و هر جامعه را تشكیل می دهند. فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی ابزارهایی هستند كه می توان از آنها برای تسریع پیشرفت به سوی رسیدن به این هدف استفاده كرد.

در ایران نیز روز 27 اردیبهشت ‌ماه كه پیش از این روز جهانی ارتباطات نام داشت، به روز ارتباطات و روابط عمومی تغییر نام یافته است. این انتخاب نه تنها به دلیل وابستگی و زیر شاخه بودن روابط عمومی به ارتباطات اجتماعی است بلكه درعصر ارتباطات نوین، روابط عمومی جایگاه مهم و قابل تاملی در ارتباطات درون و برون سازمانی پیدا كرده و همه سیستم های مدیریتی در كشورهای گوناگون به این نتیجه ‌رسیده اند كه باید به جایگاه ویژه روابط عمومی در اداره كارآمد سازمان متبوع خود و جامعه پیرامون آن در زیر مجموعه ارتباطات توجه كنند و در نتیجه می توان گفت دو مفهوم پیچیدگی ارتباطات اجتماعی و اهمیت و نقش روابط عمومی در جوامع كنونی رابطه ای متقابل و مستقیم دارند.

در پایان به گزیده ای از پیام انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت پیوست نام روابط عمومی به روز ارتباطات اشاره می كنیم: 'از منظر روابط عمومی نوین، روابط عمومی به مثابه آیینه‌ تمام‌نمای انتظارات و مطالبات برحق جوامع انسانی، ازسازمان‌ها و نهادهایی كه برای خدمت به آن‌ها، تكوین و سامان یافته‌اند، می باشد. روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی است مغتنم برای بازبینی انتقادی هوشمندانه و منصفانه در راه‌های طی شده، فراز و نشیب‌های فراوان آن و نیز ترسیم چشم‌اندازی روشن از آینده كه می‌باید و می‌تواند درخور منزلت و شان انسان امروز، طراحی و تدبیر شود.'

امید است تا در روز جهانی ارتباطات و عنایت به شعار این روز در سال جاری، با در اختیار گذاردن امكانات مساوی به تمامی اقشار جامعه و توجه كردن به ابعاد مختلف ارتباطات كه امروز در قالب فناوری های نوین عرضه می شود، بنیان اصلی یك جهان صلح آمیز، شكوفا و كامیاب را با همسان نگری، عدالت خواهی و حق طلبی پایه ریزی كنیم.

اطلاع**2002**1717



:: برچسب‌ها: ایتالیا , فرانسه , شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، موسسه اعتبار سنجی 'مودیز' روز سه شنبه ضمن كاهش رتبه اعتباری 26 بانك ایتالیایی هشدار داد: هم اكنون رتبه اعتباری بانك های ایتالیایی، از جمله پایین ترین در اروپای پیشرفته است و این نشان دهنده آسیب پذیری این بانك ها در اوضاع نامساعد ایتالیا و اروپا است.

این موسسه رتبه تمام بانك های اصلی و مهم ایتالیا را كاهش داد و بدین ترتیب رتبه اعتباری بانك 'Monte dei Paschi ' با دو رتبه كاهش از ' Baa1' به 'Baa3' سقوط كرد.

همچنین رتبه بانك 'Unicredit' و 'Intesa SanPaolo ' هر كدام یك رتبه و از 'A2' به 'A3' كاهش یافت و بانك 'Ubi Banca ' نیز از 'A3' به 'Baa2' و بانك ' Banco Popolare ' نیز از ' Baa2' به 'Baa3' رسید.

موسسه اعتبار سنجی مودیز اعتبار 10 بانك ایتالیایی را هر كدام یك رتبه و اعتبار هشت بانك دیگر را هر كدام دو رتبه و شش بانك دیگر را نیز هر كدام سه رتبه و دو بانك را هم چهار رتبه كاهش داد.

این موسسه همچنین اعلام كرد كه كاهش رتبه بانك های ایتالیایی بخاطر برخی عوامل از جمله نقدینگی كه از سوی بانك مركزی اروپا در اختیار انها قرار گرفت كه بطور معناداری انها را از خطر ورشكستگی در كوتاه مدت نجات داد و همچنین كاهش سطح سرمایه بسیاری از بانك ها دانست.

موسسه اعتبار سنجی بین المللی مودیز افزود: بانك های ایتالیایی در قبال شرایط نامساعد مالی پیش رو، بسیار اسیب پذیر هستند؛ شرایطی كه احتمالا باعث كاهش بیشتر كیفت دارایی ها، فشار بر سود و دسترسی محدود به بازار ها می شوند.

ایتالیا كه یكی از ستون های اصلی منطقه یورو و سومین كشور صنعتی در اتحادیه اروپا محسوب می شود، یكی از بدهكارترین كشورهای این قاره است كه هم اكنون در بحران اقتصادی غوطه ور است و دولت ماریو مونتی نیز با وجود اعتراضات گسترده مردمی در تلاش است برای كاهش بدهی ها و جلوگیری از ورشكستگی این كشور، تدابیر ریاضت اقتصادی مورد نظر اتحادیه اروپا را اجرا كند.

آمارهای بانك مركزی ایتالیا حاكی ناكارآمدی طرح ریاضتی 'ماریو مونتی' نخست وزیر دولت جدید فنی رم دارد به شكلی كه تازه ترین گزارش های اقتصادی كه روز دوشنبه گذشته منتشر شد نشان می دهد بدهی های ایتالیا به دو هزار میلیارد نزدیك می شود.

بدهی های ایتالیا در ماه مارس 2012 نسبت به مدت مشابه در سال 2011 میلادی، 79 میلیارد و 583 میلیون یورو افزایش یافته است.

بانك مركزی ایتالیا گزارش داد كه بدهی های دولتی این كشور در ماه مارس گذشته به یك هزار و 946 میلیارد و 83 میلیون یورو رسید كه یك ركود جدید در دوره دولت جدید فنی است.

با وجود تدابیر ریاضتی دولت 'ماریو مونتی' نخست وزیر فنی ایتالیا جهت بهبود اوضاع اقتصادی و نجات این كشور از بحران و مبارزه سخت علیه فرار مالیاتی، بدهی های ایتالیا در ماه مارس گذشته نسبت به مدت مشابه در سال 2011 میلادی كه یك هزار و 866 میلیارد و 500 میلیون یورو بود، 79 میلیارد و 583 میلیون یورو افزایش یافته است.

در حالی كه بدهی های ایتالیا روندی انفجاری را پیش گرفته است، درامد مالیاتی دولت كاهش یافته است. درامدهای مالیاتی در ماه مارس گذشته برابر با 26 میلیارد و 237 میلیون یورو بود در حالی كه در ماه مارس سال 2011 میلادی 27 میلیارد و221 میلیون یورو گزارش شد.

اروپام ** 2171**1596



:: برچسب‌ها: اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()