نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، 'امیرحسین آزادی وفا' روز سه شنبه در نشست شورای معاونین جمعیت هلال احمر استان مركزی در اراك افزود: 45 طرح از این تعداد تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان كرد: مقرر شده مابقی طرح ها بجز تعدادی از طرح های ملی، تا پایان سال 92 به بهره برداری برسد.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر كشور افزود: دولتهای نهم و دهم حمایت ویژه از جمعیت هلال احمر داشته و دارد و این مهم در افزایش كسب توفیقات بسیار موثر بوده است.

مدیركل منابع انسانی و تحول اداری جمعیت هلال احمر كشور نیز در این نشست گفت: با وجود نیروی كم، جمعیت هلال احمر استان مركزی از كارایی و بهره وری بسیار بالایی برخوردار است.

'عباس سوداگر' افزود: جمعیت هلال احمر كشور از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاكنون خدمات زیادی به جامعه ارایه كرده و این مهم در سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی باید چشمگیرتر از قبل باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مركزی نیز گفت: درحال حاضر 22 هزار نیروی جوان، داوطلب و امدادگر با این جمعیت همكاری دارند.

'مرتضی سلیمی' افزود: فعالیت این اعضاء در شهرستانهای اراك، محلات، دلیجان، شازند، ساوه، خمین، تفرش و آشتیان است.

وی گفت: این جمعیت در طول سال برنامه های آموزشی ویژه برای اعضای خود دارد و سال گذشته این آموزش ها نسبت به مدت مشابه سال ماقبل 150 درصد افزایش یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مركزی افزود: توفیقات این جمعیت سال گذشته بسیار چشمگیر بود و امید است در سال جاری افزایش بیشتری داشته باشد.

7108/559/ 684



:: برچسب‌ها: لا ,
:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا از نیویورك غلامحسین اسلامی فرد عصر دو شنبه به وقت محلی در دیدار با تام كرلی رییس خبرگزاری AP اظهارداشت: نمایندگان رسانه های غربی در مناسبت های مختلف به ویژه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و انتخابات های متعدد به ایران سفر می كنند.

وی با بیان اینكه انتظار مردم و مسوولان كشورمان از رسانه ها غربی، بیان پیشرفت ها، دستاوردها و توانمندیهای ملت ایران درعرصه های مختلف به ویژه دانش هسته ای است، گفت: برخی رسانه ها به دلیل محدودیت درنگرش، واقعیت های موجود جامعه ایرانی را بازگو نمی كنند و مدام به دنبال منفی بافی و سیاهنمایی هستند.

معاون خبری ایرنا بیان اینكه ما همواره از حضور نمایندنگان رسانه ها در ایران استقبال می كنیم، افزود : در صورتی كه رسانه ها به وظایف حرفه ای خود به ویژه رعایت اصل بی طرفی عمل كنند، شاهد جریان عادلانه و آزاد اطلاعات و اخبار در جهان خواهیم بود.

وی به مسئله اعمال محدودیت ها برای خبرنگاران ایرانی در كشورهای غربی اشاره كرد و گفت : به عنوان مثال دفتر ایرنا در نیویورك كه از اهمیت ویژه ای برخوردار است با محدودیت های متعددی برای انجام وظایف حرفه ای خود روبرو است.

اسلامی فرد افزود : در حالی كه نمایندگان رسانه های غربی به راحتی به اقصی نقاط ایران برای تهیه گزارش سفر می كنند، نماینده ایرنا در سازمان ملل با محدودیت سفر به سایر نقاط آمریكا و مشكلات بانكی مواجه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های متعدد و متنوع خبرگزاری جمهوری اسلامی اشاره كرد و گفت : ایرنا دارای یك موسسه بزرگ مطبوعاتی و فرهنگی است وروزنامه هایی مانند ایران فارسی، عربی و ورزشی و نابینان به صورت روزانه منشتر می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به گفت وگوهای متعدد و آزادانه رسانه های مختلف با محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران اشاره كرد وگفت : انتظار می رود شرایط به گونه ای فراهم شود كه رسانه های ایرانی هم بتوانند با مقام های غربی به صورت مستقیم گفت وگو كنند.

** تام كرلی: مردم آمریكا با فرهنگ غنی ایران آشنا نیستند

در ادامه این دیدار تام كری رییس خبرگزاری آشوشتیدپرس ضمن ابراز خردسندی از دیدار با نمایندگان ایرنا، فرهنگ غنی و كهن ایرانیان را ستود.

وی گفت : سالها درباره ایران و فرهنگ پربارآن مطالعه كرده ام، فرهنگ ایران بسیار عالی است و اكثر مردم آمریكا با آن آشنایی ندارند.

وی به همكاریهای حرفه ای ایرنا و ای پی اشاره و گفت : از اینكه با خبرگزاری ایرناهمكاری می كنیم بسیار مسروریم و خواستار تداوم و توسعه آن هستیم.

وی وعده داد برای رفع نمایندگی های ایران در نیویورك از جمله در زمینه صدور ویزا و تاسیس دفتر این خبرگزاری در واشنگتن تلاش كند.

رییس خبرگزاری آشوشیتدپرس در بخش دیگری از سخنان با بیان اینكه همكاری حرفه ای رسانه ها با همدیگر به نفع

جهان خواهد بود، گفت : ای پی به عنوان خبرگزاری غیر دولتی هم اكنون دارای 243 دفتر نمایندگی در داخل و خارج آمریكا است.

تام كرلی گفت : تاكنون تلاش هایی ازطریق نمایندگی ایران درسازمان ملل و سفارت سوئیس در تهران برای اعزام یك خبرنگار بین المللی به دفترAP در تهران صورت گرفته است و انتظار داریم مسوولان ایران با این درخواست موافقت كنند.

اروپام 1908



:: برچسب‌ها: شب , مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

کره جنوبی و ژاپن از اتحادیه اروپا خواسته‌اند که به آنها اجازه دهد پس از آغاز اعمال تحریم علیه صنعت نفت ایران در اول ماه ژوئیه (۱۱ تیرماه) برای حمل محموله‌های نفت وارداتی از این کشور از بیمه شرکت‌های اروپایی استفاده کنند.

کره جنوبی و ژاپن از جمله مهم ترین خریداران نفت ایران به شمار می روند و عملی شدن تحریم نفت ایران از طرف اعضای اتحادیه اروپا، به معنای آن است که بیمه کنندگان اروپایی از بیمه کردن تانکر های حامل نفت ایران خودداری خواهند کرد.

وزارت اقتصاد کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که مشکلاتی را که تحریم بیمه محموله های نفتی احتمالا می تواند برای کشورهای غیر اتحادیه اروپا ایجاد کند، به اعضای این اتحادیه یاد آوری کرده است.

در این بیانیه همچنین ضمن تاکید بر همکاری کره جنوبی و ژاپن گفته شده که این دو کشور در حال مذاکره با اعضای اتحادیه اروپا هستند.

در بخش دیگری از این بیانیه همچنین آمده است که یافتن جایگزین برای شرکت های اروپایی برای بیمه کردن محموله های نفت ایران دشوار است.

مقصد بخش عمده ای از ۲.۲ میلیون بشکه نفتی که ایران روزانه صادر می کند، کشورهای آسیایی است.

چین، هند، ژاپن و کره جنوبی به عنوان چهار خریدار اصلی نفت ایران باید به دنبال شرکت های بیمه جدیدی برای بیمه کردن محموله های نفت ایران باشند.

در حال حاضر شرکت های بیمه بریتانیایی بیشترین خدمات را در این زمینه ارائه می دهند.

بریتانیا با تاکید بر این که اجرای تحریم های نفتی علیه ایران، باعث افزایش قیمت ها خواهد شد در تلاش است که سایر اعضای اتحادیه اروپا را متقاعد کند که این تحریم ها را تا شش ماه دیگر به تاخیر بیندازند.

بعضی از شرکت های هندی و چینی، از بیمه گران دولتی خواسته اند که وارد عمل شوند و با ارائه تضمین های دولتی، درباره بیمه کردن محموله های نفتی خدمات ارائه دهند.

وزیر اقتصاد کره جنوبی در این باره که آیا دولت های آن کشور و ژاپن، ارائه چنین خدماتی را درنظر خواهند گرفت، گفت که هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

کره جنوبی هم همانند بسیاری از خریداران آسیایی نفت ایران در تلاش است تا به تدریج از میزان واردات نفت از این کشور بکاهد و کمبود نفت را از طریق سایر کشورهای تولید کننده در خاورمیانه جبران کند.

قرار است تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنعت نفت ایران از روز ۲۸ ژوئن (هشتم تیر) و تحریم‌های اتحادیه اروپا از ابتدای ماه ژوئیه (۱۱ تیر) امسال اعمال شوند.

آمریکا تاکنون این فرصت را به خریداران نفت ایران داده است که با کاستن از میزان واردات نفت ایران از تحریم‌های آمریکا مستنثی شوند.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، نزدیک به دو ماه پیش گفت که چون ۱۱ کشور خرید نفت از ایران را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند، شامل تحریم‌های مصوب کنگره آمریکا نخواهند شد.



:: برچسب‌ها: اقیانوس , شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril


:: برچسب‌ها: عکس , روز , رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، مجلس شورای اسلامی از روز چهارشنبه هفته گذشته بررسی لایحه بودجه را آغاز كرده است .

نمایندگان در جلسه عصر دیروز (دوشنبه) بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه را به اتمام رساندند و سقف درآمدی بودجه 91 را یك میلیون و 644 هزار و 177 میلیارد و 61 میلیون ریال تعیین كردند.

همچنین نمایندگان پس از اتمام بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه، وارد بخش هزینه‌ای شدند و آن را تا بند دوم ردیف چهارم تصویب كردند.

همچنین نمایندگان مجلس در مهمترین ردیف هزینه‌ای لایحه بودجه 91 ، وزارت نفت را موظف به سرمایه‌گذاری 100 هزار میلیارد ریالی در میادین نفت و گاز مشترك كردند.

سیام*9121*



:: برچسب‌ها: ایالات متحده , واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، حسون روز دوشنبه در گفت و گو با رادیوی دولتی 'صدای روسیه' گفت: امروز همراه با عراق، لبنان، برادران فلسطینی و دوستان خود با هر گونه تفرقه و جدایی اعم از مدهبی یا قومی یا ایدئولوژیكی مبارزه می كنیم.

وی با بیان اینكه برخی نیروهای خارجی در تلاش برای ایجاد تفرقه میان ملت سوریه هستند، افزود: تفرقه نه تنها در سوریه، بلكه كل خاورمیانه به نفع این نیروها است.

وی اضافه كرد: آمریكا، متحدان غربی اش و رژیم صهیونیستی برای تفرقه افكنی در منطقه خاورمیانه تلاش می كنند و برای رسیدن به این هدف از حربه های مختلف همچون دفاع از دمكراسی استفاده می كنند.

مفتی عالی سوریه خاطرنشان كرد: در همه نقاط جهان روحیه و گرایش به جدایی طلبی مشاهده می شود، اما طرفداران این رویكرد زمانی كه مورد تشویق قرار می گیرند برای كشورها و كل منطقه خطرناك می شوند.

حسون گفت: همه نیروهای سیاسی باید با این گونه روحیه مبارزه كنند.

وی در باره نقش رسانه های خبری در سیر حوادث سوریه گفت: رسانه های خبری سلاح بسیار قوی هستند كه با كمك آنها هم می توان آتش جنگ را برافروخت و هم می توان آرامش و صلح برقرار كرد.

مفتی عالی سوریه خاطرنشان كرد: رسانه های خبری نقش بزرگی در جنگ افغانستان، عراق و بسیاری كشورهای دیگر بازی كردند و از همه هموطنانم دعوت می كنم با دقت از این سلاح استفاده كنند.

حسون انتخابات پارلمانی سوریه را رویداد مهم در تاریخ این كشور خواند و گفت: هر چند كه ممكن است نتایج انتخابات خوشایند برخی نباشد، اما برگزاری آن حائز اهمیت فراوان بود و آمادگی دولت برای تحولات سیاسی را نشان داد.

اروپام/2242**518**1368**



:: برچسب‌ها: رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، محمد عباسی دوشنبه شب در جمع ورزشكاران رشته های جودو، قایقرانی و وزنه برداری كه سهمیه المپیك را كسب كرده اند در محل سازمان تربیت بدنی ، گفت: از تمام افرادی كه كمك كردند تا ورزشكاران كشورمان برای المپیك آماده شوند، تشكر می كنم.

وی ادامه داد: ورزشكاران ما باید مانند رییس جمهور از جمله 'ما می توانیم'، در عرصه های جهانی استفاده كرده و برای كشورمان افتخارآفرینی كنند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: تمام كشورهای خارجی پذیرفته اند كه ما از انسان های بزرگی در ایران سود می بریم و به این مساله بارها اعتراف كرده اند.

وی با نام بردن از تك تك ورزشكارانی كه در این مراسم حضور داشتند، تصریح كرد: می خواهم از تك تك افرادی كه برای كشورمان افتخار آفرینی كردند تشكر كنم زیرا حضور در بزرگترین رویداد ورزش جهان افتخار بزرگی است.

وی اظهار داشت: این مراسم را برگزار كردیم تا اثبات كنیم ورزشكاران ما تنها نیستند و نباید بگذاریم كه دشمن به هدف خود كه كاهش روحیه ها است، برسد.

عباسی خاطرنشان كرد: از ورزشكاران می خواهم كه در تمام بخش ها پیشگام باشند، زیرا شما الگوی جوانان هستید.

وی ادامه داد: از رسانه ها و مردم می خواهم با حمایت از ورزشكاران المپیكی به موفقیت كشورمان در این مسابقات كمك كنند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به پوریای ولی كه با یك شكست جاودانه شد، گفت: عزت های جاوید با قهرمانی بدست نمی آید بلكه بزرگ منشی است كه انسان هایی چون تختی را جاودانه می كند.

عباسی در پایان با پرداخت هدایایی از این ورزشكاران تقدیر كرد.

9118/1590



:: برچسب‌ها: کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از آتن، حزب چپ یونان(ك.ك.ا) درحالی كه سران تعدادی از احزاب سیاسی دور دوم مذاكرات برای تشكیل دولت را به ریاست رییس جمهوری یونان شروع كرده بودند، تظاهرات گسترده ای را علیه مذاكرات روسای سه حزب مطرح یونان با رییس جمهوری و نظام سرمایه داری با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار كرد.

'الكا پاپاریگا' رهبر حزب چپ یونان طی سخنانی در جمع تظاهركنندگان با اشاره به روند مذاكرات و رایزنی ها برای تشكیل دولت ائتلافی توسط روسای سه حزب مطرح یونان و جلسه فوق العاده مشترك روسای این احزاب با حضور رییس جمهوری گفت: حزب راستگرای دمكراسی نوین و حزب سوسیالیست پاسوك دو حزب سنتی طرفدار نظام سرمایه داری هستند و تشكیل دولت با حضور این دو حزب به معنای ادامه سیاست ریاضت اقتصادی و هدایت كشور به سوی ورشكستگی است.

وی با انتقاد از عملكرد دیگر احزاب سیاسی و رییس جمهوری یونان برای تشكیل دولت ائتلافی در راستای خواسته های اتحادیه اروپا، بانك جهانی و صندوق بین المللی پول گفت: با آینده ملت و كشور بازی نكنید و با برگزاری انتخابات مجدد، اجازه دهید، مردم برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

حضور مردم در این تظاهرات ضد سرمایه داری چشمگیر بود و معترضین به سیاست های اتحادیه اروپا و نظام سرمایه داری خواستار برگزاری انتخابات مجدد، رهایی از اتحادیه اروپا و ناتو شدند.

در این تظاهرات كه در میدان 'پیدیو تواریوس' در مركز شهر آتن پایتخت یونان برگزار شد، تظاهركنندگان با شعارهای تندی خواستار عدم اجرای خواسته های اتحادیه اروپا، بانك جهانی و صندوق بین المللی پول موسوم به تروئیكا شدند.

2170**1368**



:: برچسب‌ها: زمستان , سیاه , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

بر اساس گزارش‌ها، کتاب شرح اسم حاوی مطالب کمتر شنیده شده‌ای درباره آیت الله خامنه‌ای است

دفتر آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که کتابی که درباره زندگی نامه او اخیرا توسط یک ناشر وابسته به وزارت اطلاعات منتشر شده، "به دلیل وجود اغلاط مختلف تاریخی و غیر تاریخی" مورد تایید نیست.

کتاب مورد اشاره دفتر آیت الله خامنه ای، "شرح اسم" نام دارد و به زندگی او از تولد تا سال ۱۳۵۷ می پردازد. نویسنده این کتاب هدایت الله بهبودی و ناشر آن موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی است که به وزارت اطلاعات وابسته است.

دفتر حفظ و نشر آثار رهبر ایران در اطلاعیه خود نویسنده کتاب شرح اسم را "متعهد و توانا" خوانده و از او تشکر کرده، اما از نویسندگان و ناشران خواسته از طریق هماهنگی با دفتر آیت الله خامنه ای آثار مربوط به او را منتشر کنند.

این اطلاعیه می گوید که کتاب شرح اسم، "بر اساس بررسی‌های کارشناسانه‌ متعدد به دلیل وجود اغلاط مختلف تاریخی و غیر تاریخی موفق به دریافت مجوز نشر از این مؤسسه" نشد.

اطلاعیه دفتر حفظ و نشر آثار رهبر ایران حدود ۱۰ روز پس از توزیع کتاب شرح اسم منتشر می شود.

وب سایت موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی وزارت اطلاعات درباره جمع آوری احتمالی این کتاب توضیحی نداده است.

این کتاب همزمان با آغاز نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شد، اما در شامگاه روز نخست نمایشگاه، ناشر از ادامه فروش آن خودداری کرده بود.

خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی دلیل توقف عرضه این کتاب را "بررسی های بیشتر" توسط ناشر عنوان کرده بود.

انتشار تولیداتی همچون کتاب، فیلم و چاپ اسناد تاریخی درباره رهبران ایران بدون هماهنگی با دفتر او مرسوم نیست و حتی پس از گرفتن مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معمولا با اعتراض رسمی مواجه می شود.

در یکی از عکس‌های کتاب، آیت‌الله علی خامنه‌ای بدون ریش و سبیل دیده می‌شود

دفتر حفظ آثار آیت الله روح الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی پس از درگذشت او با هدف نظارت بر آثار تولید شده و تایید اسناد مربوط تشکیل شد، اما با آغاز رهبری آیت الله خامنه ای در ۲۳ سال پیش، دومین رهبر جمهوری اسلامی هم دفتری با همین عنوان و هدف تاسیس کرد.

دفتر حفظ آثار آیت الله خامنه ای حساسیت ویژه ای به انتشار آثار درباره رهبر ایران دارد و انتشار هرگونه اظهار نظری درباره او معمولا با واکنش آن مواجه می شود.

در یکی از موارد اخیر دفتر آیت الله خامنه ای، گفته های یک محافظ پیشین رهبر ایران را در باره برنامه های روزانه آیت الله خامنه ای از جمله کوهنوردی و نحوه استراحت روزانه او را رد کرده بود.

رد مجوز کتاب شرح اسم تازه ترین واکنش دفتر حفظ آثار آیت الله خامنه ای به آثار منتشر شده درباره اوست.

انتشار این کتاب زمانی خبرساز شد که خبرگزاری ها عکس های کمتر دیده شده آیت الله خامنه ای را در این کتاب باز نشر کردند. یکی از این عکس ها مربوط به دوران زندانی بودن آیت الله خامنه ای پیش از انقلاب بهمن ۱۳۵۷ است.

در یکی از این عکس آیت الله خامنه ای بدون ریش و سبیل دیده می شود. بر اساس گزارش رسانه های ایران این کتاب نقل می کند که پس از تراشیده شدن ریش آیت الله خامنه ای در زندان توسط دستگاه اصلاح برقی، او خطاب به افسر نگهبان گفته است "الحمدالله مدت‌ها بود چانه ام را ندیده بودم که دیدم."

سایت موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی در معرفی کتاب "شرح اسم" نوشته است که "اخلاق حرفه‌ای ایجاب می‌کرد که موقعیت کنونی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر این کار سایه نیفکند."

در این معرفی، "کمبود منابع، امساک برخی مراکز دست‌اندرکار، و پریشانی و پراکندگی اسناد موجود" از دشواری های نگارش این کتاب دانسته شده است.

کتاب شرح اسم در ٧٦٦ صفحه و با قیمت ۱۵ هزار تومان عرضه شده بود.



:: برچسب‌ها: فیلم , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

نظامیان وفادار به معمر قذافی، رهبر پیشین لیبی، هدف حمله‌های هوایی سال گذشته ناتو در لیبی بودند

نتایج یکی ازجامع‌ترین گزارش‌هایی که درباره حمله‌های هوایی سال گذشته ناتو در لیبی تهیه شده است، نشان می‌دهد که در جریان این حمله‌ها دست کم ۷۲ غیرنظامی کشته شده‌اند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر که این گزارش را تهیه کرده، از مقامات ناتو خواسته است تا درباره مرگ غیرنظامیان در جریان حمله‌های هوایی سال گذشته نیروهای تحت امر این سازمان در لیبی تحقیقات کاملی انجام دهند.

فرد آبراهامز، تهیه‌کننده اصلی گزارش دیده‌بان حقوق بشر، به بی‌بی‌سی گفت: "خواهان تحقیقات فوری، موثق و کامل ناتو هستیم."

ناتو تاکید دارد که در زمان حمله‌های هوایی به لیبی که به منظور مقابله با نظامیان وفادار به معمر قذافی، رهبر وقت لیبی، انجام شد، تمهیدات بی‌سابقه‌ای را در پیش گرفته است تا تلفات غیرنظامیان را به کمترین میزان ممکن برساند.

این سازمان اعلام کرده است که نمی‌تواند مسئولیت مرگ غیرنظامیان در این حمله‌ها را به عهده بگیرد، چون حمله‌ها هوایی بوده‌اند و نیروهایش در محل مستقر نبودند تا مرگ غیرنظامیان بر اثر حمله‌ها را تایید کنند.

ناتو همچنین از مرگ غیرنظامیان در جریان این حمله‌ها "به شدت ابراز تاسف" کرده و گفته است که آماده همکاری با مقامات دولت کنونی لیبی است تا تحقیقات در این مورد انجام شود.

این سازمان اضافه کرده است که برای انجام تحقیقات مستقل در باره مرگ غیرنظامیان در جریان حمله‌های هوایی در لیبی مسئولیتی به عهده ندارد.

نیروی هوایی ناتو سال گذشته در لیبی برای هدف قرار دادن نیروهای وفادار به معمر قذافی ۹ هزار و ۶۵۸ پرواز انجام داد.

در ماه مارس نیز سازمان عفو بین‌الملل، یک سازمان دیگر فعال در زمینه حقوق بشر، اعلام کرد که مرگ ۵۵ غیرنظامی از جمله ۱۶ کودک و ۱۴ زن را که بر اثر حمله‌های هوایی در لیبی جان خود را از دست داده‌اند، ثبت کرده است.

عفو بین‌الملل ناتوانی ناتو در انجام تحقیقات کامل درباره مرگ این افراد را "به شدت ناامیدکننده" توصیف کرد.

بریجیت کندال، خبرنگار حوزه دیپلماتیک بی‌بی‌سی می‌گوید که محافظت از غیرنظامیان در مقابل افراد مسلح وفادار به معمر قذافی دلیل آغاز حمله‌های هوایی ناتو بود و به همین دلیل مرگ غیرنظامیان در این حمله ها به موضوعی حساس تبدیل شده است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی در روز دوشنبه، اعلام کرد که جزئیات مدارک مربوط به ادعاهایی را که درباره مرگ غیرنظامیان در هشت حمله جداگانه نیروهای ناتو مطرح شده اند، بررسی کرده است.

در این گزارش آمده است که در یک مورد، با انفجار اولین بمب ۱۴ نفر کشته شده‌اند و چند لحظه بعد در انفجار بمب دوم ۱۸ نفر دیگر که برای کمک به قربانیان بمب قبلی رفته بودند، جان خود را از دست داده‌اند.

آقای آبراهامز می‌گوید که نگرانی اصلی این است که مرگ این غیرنظامیان همچنان تاییدنشده، باقی مانده است و خانواده‌های قربانیان نیز غرامتی دریافت نکرده‌اند.

او گفت: "ناتو تاکنون در موقعیت انکار و عدم‌تایید بوده است."

او گفت که با بررسی آنچه که رخ داده است، اشتباهات احتمالی شناسایی می‌شود، ولی "خودداری ناتو از انجام این بررسی‌ها می‌تواند باعث مرگ غیرضروری غیرنظامیان در آینده شود."



:: برچسب‌ها: خانه , هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()