نوشته شده توسط : zwembril

با وجود برقراری آتش‌بس مخالفان و نیروهای ارتش در سوریه همچنان با هم درگیر هستند

به گزارش مخالفان دولت در سوریه، درگیری‌های سنگین در شهر رستن در مرکز سوریه، مرگ دست‌کم ۲۳ نفر از نیروهای نظامی این کشور را به دنبال داشته است.

گروه ناظران حقوق بشر سوریه، از گروه‌های مخالف دولت سوریه که در بریتانیا مستقر است، می‌گوید که در درگیری‌های شدید در شهر رستن، ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.

رستن در استان ناآرام حمص در سوریه است.

گروه ناظران حقوق بشر سوریه می‌گوید که سه خودروی حامل نیروهای نظامی در این درگیری‌ها منهدم شده‌اند.

در صورت تایید آمار تلفات، حمله اخیر یکی از مرگبارترین حمله‌هایی بوده است که در طول ۱۴ ماه اعتراضات ضددولتی در سوریه، نیروهای امنیتی را هدف قرار داده است.

نیروهای نظامی سوریه پس از آن هدف قرار گرفتند که ارتش در دو روز گذشته شهر رسن را زیر حمله گرفت.

این درگیری‌ها در شرایطی انجام می‌شود که بر مبنای آتش‌بس مصوب سازمان ملل متحد، دو طرف باید از نزدیک به یک ماه پیش، به حمله‌ها علیه یکدیگر پایان می‌دادند.

بر اساس گزارش‌ها از سوریه، با وجود حضور ناظران سازمان ملل متحد در سوریه، خشونت‌ها در مناطق مختلف این کشور شدت یافته است. گزارش شده است که در درگیری‌های دیروز یکشنبه، ۱۳ ماه مه، دست‌کم ۳۰ نفر که بیشترشان غیرنظامی بودند، جان خود را از دست داده‌اند.

به دلیل محدودیت‌هایی که برای فعالیت خبرنگاران در سوریه اعمال می‌شود، بی‌بی‌سی به طور مستقل نمی‌تواند آمار تلفات درگیری‌های سوریه را تایید کند.

سازمان ملل متحد برآورد کرده است که از زمان آغاز اعتراضات ضددولتی در سوریه در ۱۴ ماه گذشته دست‌کم ۹ هزار نفر کشته شده‌اند.



:: برچسب‌ها: ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

مهران شاهین طبع روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، گفت: دیدار بسیار سختی را مقابل مهرام برگزار كردیم و تیم من در كار های دفاعی به خصوص در نیمه اول بسیار ضعیف عمل كرد.

وی ادامه داد: متاسفانه در این دیدار پرتاب ما هم تبدیل به گل نشد و تمام این مسایل دست به دست هم داد تا شكست را بپذیریم.

سرمربی تیم بسكتبال پتروشیمی گفت: در این دیدار به هیچ عنوان روز خوبی را پشت سر نگذاشتیم و مهرام شایسته پیروزی بود.

وی در خصوص تاثیر بازیكنان ملی پوش مهرام در پیروزی این تیم، تصریح كرد: در این مورد صحبتی ندارم و فكر می كنم كارشناسان باید در خصوص توان تیم ها نظر بدهند.

وی اظهار داشت: توقع من از بازیكنانم بسیار بیشتر بود و فكر می كنم در دیدار امروز بسیار ضعیف بازی كردیم.

شاهین طبع خاطرنشان كرد: تیم ما در مرحله نیمه نهایی دو بازی بیشتر از مهرام انجام داد و این مساله در خستگی بازیكنان تاثیر گذار بود.

تیم بسكتبال پتروشیمی در دیدار نخست از مرحله پایانی لیگ برتر باشگاههای كشور عصر روز دوشنبه بازی را با نتیجه 81 بر 73 به مهرام واگذار كرد.

9118/1590



:: برچسب‌ها: موزه , اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، 'جبرائیل نسل سراجی' افزود: نتایج اولیه سی و نهمین دوره آزمون دستیاری علوم پزشكی روز شنبه 30 اردیبهشت ماه بر روی سایت www.sanjeshp.ir قرار می گیرد.

وی افزود: با اعلام نتایج این دوره بیش از سه برابر ظرفیت پذیرش یعنی هشت هزار نفر مجاز به انتخاب رشته و رشته محل هستند.

رییس مركز سنجش پزشكی تاكید كرد: پذیرفته شدگان این مرحله تا ساعت 24 روز چهارشنبه سوم خرداد فرصت دارند كه رشته و محل مورد نظر خود را انتخاب كنند.

به گفته دكتر سراجی، هنوز زمان دقیق نتایج نهایی آزمون دستیاری علوم پزشكی معلوم نشده است.

'در سی و نهمین دوره آزمون دستیاری 91 كه در تاریخ 31 فروردین ماه برگزار شد حدود 15 هزار داوطلب شركت كردند.'

اجتمام**9105**1580



:: برچسب‌ها: رقص , تورنتو ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا از بیروت، پس از پیگیری های چند ماهه رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سودان در خصوص دعوت از هیات متخصص در صنعت سینمای ایران جهت انتقال تجارب به همتایان سودانی خود، سه نفر از برجسته ترین هنرمندان تولید انیمیشن در رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران در این خصوص راهی سودان شدند.

'امیر كساوندی' نویسنده و كارگردان پویانمایی و مدیر گروه ، سید 'ارشاد میر شجاعی' طراح و گرافیست و مدرس دانشگاه و 'پوریا سازگار' كارشناس نرم افزار و شبكه، اعضای این گروه را تشكیل می دهند.

این گروه كه در كارنامه خود حدود 100 ساعت ساخت و تولید انیمیشن دارند، مجموعه ای از كارهای انیمیشن برتر كشورمان را با دوبله به زبان عربی و انگلیسی برای نمایش و آموزش به سودان آوردند.

در این مراسم كه روز دوشنبه برگزار شد، 'عبدالله صالح سفیان' رئیس كاخ جوانان و نوجوانان سودان با اشاره به موافقتنامه موجود بین این نهاد و رایزنی فرهنگی سفارت ایران در خصوص فعالیت های مشترك آموزش سینمایی سخن گفت و حضور این هیات را نقطه شروع بسیار خوب و مغتنمی برای كشورش توصیف نمود.

وی ابراز امیدواری كرد كه با ادامه چنین برنامه هایی جوانان علاقمند سودانی بتوانند به نحو احسن از این فرصت پیش آمده كمال استفاده را بنمایند.

وی با اشاره به موفقیت های چشمگیر سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی در جهان و كسب جوایز متعدد و نیاز جامعه هنری و فرهنگی سودان به انتقال این تجارب از حضور كساوندی كارگردان انیمیشن و رئیس هیات سینمایی ایرانی درخواست كرد تا با مشاركت با عبادی محجوب از كارگردانان سودانی و عضو اتحادیه كل سینمایی این كشور، مقدمات برپایی كارگاه آموزشی در زمینه تولید آثار انیمیشن فرهنگی برای دانشجویان سودانی را فراهم آورند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین 'ملكوتی تبار' رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سودان با اشاره به نقش مهم هنر و ادبیات در جهت توسعه و گسترش فرهنگ و پرورش و نیز تربیت نسل های جوان هر كشور و نقش چشمگیر رسانه های گروهی و سینما در این خصوص گفت: امروزه رسانه ها روز به روز در زندگی مردم اثر بیشتری می گذارند.

وی ادامه داد: به همین دلیل تولیدات رسانه ای به یكی از خواسته های ضروری بشر تبدیل شده و در ذهن این سئوال را متبادر می كند كه چگونه می توان از این فرصت در مسیر درست استفاده كرد؟

وی با اشاره به اینكه 'باید از رسانه های ملی به عنوان ابزاری برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و انحرافات اخلاقی استفاده موثر كنیم.'، گفت: جمهوری اسلامی در زمینه سینما خصوصاً بعد از انقلاب اسلامی خیلی پیشرفت كرده و فیلم های هدف دار در موضوعات مختلف سینمایی تولید كرده است.

وی ابراز امیدواری كرد كه برنامه های تبادل فرهنگی در زمینه سینما ادامه داشته باشند تا بتوانیم تجربه خوب ایران در سینما را به مردم دوست و مسلمان سودان منتقل كنیم.

در ادامه كساوندی كارگردان پویا نمایی و مدیر گروه اعزامی به سودان با اظهار خوشحالی از حضور خود و همراهانش در بین مردم صمیمی سودان ابراز امیدواری كرد كه بتوانند جهت انتقال تجربیات پویانمایی ایران به برادران سودانی هرچند به طور فشرده موفق باشند.

وی با اشاره به اهمیت تولیدات انیمیشن به جهت مخاطب آن كه كودكان و جوانان هستند، ادامه داد: به همین منظور تولید سالانه حداقل دو فیلم سینمایی و 500 ساعت برنامه تلویزیونی پویانمایی در دستور كار رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

عبادی محجوب كارگردان و رئیس اتحادیه كل سینمای سودان هم با اشاره به پیشرفت های جهانی سینمای ایران در دو دهه اخیر اظهار داشت كه استفاده از تجربیات برادران ایرانی به خصوص در زمینه پویا نمایی برای ما از جایگاه بالایی برخوردار است و ما امیدواریم كودكان سودانی با انیمیشن های ایرانی بیشتر با تاریخ و فرهنگ اسلامی این كشور آشنا شوند.

وی گفت: من از دستگاه های ذیربط در سودان تقاضا می كنم كه مقدمات كار تولید سینمایی را در سودان با كمك كارشناسان ایرانی فراهم كنند چرا كه علیرغم اینكه حدود صد سال است كه فیلم های سینمایی در سودان راه پیدا كرده اما تولید سینمایی نداریم.

قبل از شروع رسمی برنامه با توجه به حضور گسترده كودكان سودانی كه در اردوهای تابستانی كاخ جوانان شركت كرده بودند، تعدادی از پویا نمایی های دوبله شده به زبان عربی پخش شد كه مورد استقبال نیز قرار گرفت.

خاور**1030**2047**



:: برچسب‌ها: حزب , رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار ایرنا, این پیشكسوت مطبوعات خوزستان كه با خودروی شخصی از اصفهان عازم شوشتر بود در نزدیكی این شهر از جاده اصلی منحرف و به شدت با تیر برق برخورد كرد.

در این حادثه مرحوم زراعتكار و همسرش بر اثر شدت صدمات و جراحات وارده در دم فوت كردند و دخترشان نیز مجروح شد كه بلافاصله توسط نیروهای امدادی به بیمارستان گلستان اهواز انتقال و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

مرحوم زراعتكار سال ها با روزنامه های كارون، فرهنگ جنوب و همچنین صدا و سیما و خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خوزستان همكاری رسانه ای داشت و گزارش های مردمی توام با مسوولیت پذیری وی زبانزد خاص و عام بود.

'امید حلالی 'مدیر عامل خانه مطبوعات ایران و مدیر مسوول روزنامه فرهنگ جنوب این مصیبت را به جامعه مطبوعاتی و رسانه ای ایران و خوزستان تسلیت گفت و از عموم همكاران و مردم فرهنگ دوست خوزستان بویژه اهالی دارالمومنین شوشتر خواست برای شفای عاجل دختر مرحوم زراعتكار دست به دعا بر دارند.

وی گفت: مرحوم زراعتكار با همكاری همسرش كه از نیروهای خدوم آموزش و پرورش شوشتر بود هفته نامه 'بهار سبز' را انتشار داد كه منشا آثار و بركات زیادی برای مردم شوشتر شد.

بنا بر این گزارش خانه مطبوعات ایران و خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خوزستان ضمن ابراز همدردی با بازماندگان، دوستان و خانواده این دو عزیز از دست رفته، نویسندگان، خبرنگاران، اهالی فرهنگ و رسانه استان خوزستان از همه مردم شریف استان بویژه علما، دانشگاهیان، طلاب، دانشجویان و مردم قدرشناس و ولایت مدار شوشتر و خوزستان دعوت كردند در مراسم خاك سپاری این دو عزیز خدمت گزار و ساعی در ساعت 16روز سه شنبه 26 اردیبهشت ماه در شهر شوشتر حضور به هم رسانند.

ك/3 646/641/320



:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا به نقل از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، یكصد و سیزدهمین جلسه شورای تخصصی مهندسی فرهنگی روز دوشنبه به ریاست 'محمدرضا مخبر دزفولی' در محل دبیرخانه این شورا تشكیل شد.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح مصوبات این جلسه گفت: در حوزه رسانه‌های مكتوب، دیداری، شنیداری و دیجیتالی مقرر شد برنامه استقرار نظام جامع و كارآمد رسانه‌ای طراحی و تدوین شود.

'محمد اسحاقی' افزود: همچنین درخصوص مقابله با جنگ نرم رسانه‌ای دشمن و تولید قدرت نرم برای مقابله با این تهاجم تصمیم گرفته شد، آرایش جبهه رسانه‌ای ملی و فراملی طراحی و استقرار پیدا كند تا در این آرایش، ظرفیت‌های ملی و فراملی برای مقابله با هجمه‌های رسانه‌ای افزایش یابد.

وی خاطرنشان كرد: در خصوص مطبوعات كشور مقرر شد برای ارتقا و افزایش تاثیرگذاری مطبوعات از نظر كیفی متناسب با اقتضائات راهبردی كشور و اهداف جمهوری اسلامی ایران راهبردهای ملی و اقداماتی با همكاری دستگاه‌ها مربوط مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات طراحی شود.

اسحاقی ادامه داد: محور بعدی مورد بحث، موضوع توانمندسازی نیروی انسانی مشغول در بخش رسانه بود و مقرر شد برای آموزش، تربیت و بكارگیری نیروهای متخصص و متعهد جهت رفع نیازهای رسانه‌ای داخل و خارج از كشور راهبردهای ملی مربوطه تدوین و تصویب شود.

وی ترسیم نقشه زیرساخت‌های فن‌آوری‌های نوین رسانه‌ای و گسترش كمی و كیفی نشریات بین‌المللی را از دیگر موضوعات طرح شده در این جلسه عنوان كرد.

فراهنگ**1055**1588



:: برچسب‌ها: پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، ایستات امروز دوشنبه اعلام كرد كه قیمت فزاینده بنزین در ماه آوریل گذشته حدود 21 درصد افزایش یافت كه از سال 1983 میلادی تاكنون بی سابقه است.

قیمت بنزین در ماه آوریل 20.9 درصد افزایش داشت در حالی كه در ماه مارس گذشته 18.6 درصد افزایش یافته بود. ایستات این افزایش قیمت بنزین را از سال 1983 تاكنون بی سابقه می داند.

با روی كار امدن دولت فنی 'ماریو مونتی' نخست وزیر ایتالیا و افزایش قیمت سوخت برای جبران كسر بودجه در برخی بخش ها، قیمت متوسط هر لیتر بنزین در این كشور در ماه اوریل گذشته یك یورو و 92 سنت به فروش رفت در حالی كه در برخی از جایگاه ها قیمت این فراورده نفتی از لیتری دو یورو نیز فراتر رفت.

قیمت بنزین در زمان حاضر در ایتالیا لیتری یك یورو و 85 تا 92 سنت به فروش می رسد.

كارشناسان معتفدند كه افزایش قیمت بنزین تاثیرات فاجعه باری بر خرده فروشی ها در تمام بخش های مصرفی و برای خانواده ها به همراه دارد باشد.

افزایش بی وقفه قیمت بنزین در ایتالیا تحت تاثیر قیمت بین المللی نفت و مالیات های مستقیم و غیر مستقیم است، این افزایش قیمت سوخت باعث شده است تا مردم این كشور بیشتر از اتوبوس و مترو استفاده كنند.

افزایش فراورده های نفتی در ایتالیا با شروع جنگ ناتو علیه لیبی و قطع واردات سوخت از این كشور شروع شد و با اجرای تدابیر اقتصادی مورد نظر اتحادیه اروپا و همچنین دنباله روی ایتالیا از امریكا برای تحریم نفت ایران، شكلی روز افزون به خود گرفت.

قیمت بنزین در ایتالیا در چند ماه اخیر حدود 50 سنت یورو در هر لیتر افزایش یافته است و سازمان نظارت بر قیمت سوخت این كشور، اعلام كرده است كه افزایش قیمت فراورده های نفتی از جمله بنزین با شرایط فعلی همچنان ادامه خواهد یافت.

دولت ایتالیا از مالیات های مختلف فروش بنزین، بیش از 35 میلیارد یورو وارد خزانه های خود می كند و افزایش هر سنت بر روی قیمت نهایی سوخت معادل 20 میلیون یورو درآمد ماهیانه برای دولت ایتالیا دارد.

اروپام ** 2171**1596



:: برچسب‌ها: زن ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی , مقامات در پاكستان اعلام كرده اند كه شمار زنان و كودكان متواری شده از ایالت خیبر كه یكی از هفت منطقه قبایلی و از دژهای گروههای شبه نظامی القاعده و طالبان بشمار می رود، رو به افزایش است و تاكنون تخلیه 264 هزار نفر از سكنه این مناطق بطور رسمی ثبت شده است.

نور اكبر مدیر اردوگاه پناهندگان درخیبر در این باره گفت كه روزانه بیش از 500 خانواده به اردوگاه 'جالوزی' در شمال غرب پیشاور وارد می شوند.

اكبر افزود: تاكنون 56 هزار و 842 خانواده و یا 264 هزار و 253 نفر از زمان آغاز تهاجم در ماه ژانویه سالجاری ، ثبت نام شده اند.

این مسوول تاكید كرد كه با ادامه درگیری ها ، انتظار می رود كه تعداد بیشتری از سكنه به این اردوگاه وارد شوند.

وی گفت: باهدف حفظ جان كودكان ، تخمین زده می شود كه 63 هزار خانوار یا تقریبا نیم میلیون نفر كه پیشتر بی خانمان شده اند به این اردوگاه بیایند.

سخنگوی یك موسسه خیریه دراین ارتباط گفت كه تخمین انجمن خیریه بسیار بیشتر از شمار ثبت نام شدگان باشد چرا كه بیشتر مردم به این دلیل كه اكثریت پناهندگان را زنان و كودكان تشكیل می دهند و باید در صف های طویل ثبت نام بایستند، مایلند درخارج اردوگاه اقامت كنند.

این سخنگو تصریح كرد كه با هدف حفظ جان كودكان و درصورت ادامه درگیری ها ، تخمین زده می شود كه مجموعا بیش از 600 هزار نفر بی خانمان شوند كه بیش از 300 هزار نفر آنان را كودكان تشكیل می دهند.

ماه گذشته ، اداره امور پناهندگان وابسته به سازمان ملل گفت كه بیش از 181 هزار نفر از منطقه درگیری ها گریخته اند و 85 درصد آنهایی كه ثبت نام كرده اند ترجیح می دهند كه دراردوگاه 'جالوزی' اقامت نكنند.

درگیری ها در20 ژانویه سالجاری و زمانی كه نیروهای دولتی به گروههای شبه نظامی در منطقه خیبر یورش بردند ، آغاز شد.

به گفته مقامات، درگیری ها در یك منطقه وسیع متمركز است و شهرك های بسیاری را شامل می شود كه میان دره تیراه و شهر بارا در حومه پیشاور واقع شده اند.

نیروهای دولتی از سال 2009 (1388) برای پاكسازی مناطق قبایلی از وجود شبه نظامیان مظنون به اقدامات ترویستی می جنگند.

آساق**1789**1095**1423



:: برچسب‌ها: عکس , رقص , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در تونس، این پژوهشگر تونسی با اشاره به شخصیت علمی، دینی و سیاسی استاد مطهری ، گفت: شهید مطهری دائرة المعارفی از علوم مختلف اسلامی و انسانی بود.

رییس مركز مطالعات و پژوهش های التنویر تونس در ادامه افزود: كتب شهید مطهری انسان را به عمق حقائق تاریخ اسلام می برد بگونه ای كه انسان پس از یك دوره مطالعه جامع كتب ایشان، به داشتن دین اسلام افتخار می كند.

وی افزود: استاد شهید در زمان حیات خویش با نگرشی منصفانه به نقد ایدئولوژی ها و مكاتب غربی و الحادی پرداخت و در مقایسه ای علمی برتری اسلام را بر تمامی ادیان و مكاتب اثبات كرد.

'محمد زنگنه ' مدیر بین الملل 'بنیاد شهید مطهری' از ایران نیز در این همایش در سخنانی با عنوان 'احیای تمدن اسلامی از نگاه استاد مطهری' اظهار داشت: كتب استاد چكیده اندیشه تمامی انبیای الهی و صالحان در طول تاریخ است.

زنگنه افزود: انسان بواسطه كتب شهید مطهری راه عبودیت و بندگی خدا را یافته و از ضلالت و گمراهی نجات پیدا می كند.

'علی بن مبارك' از اساتید برجسته دانشگاه های تونس نیز دیگر سخنران این همایش با علمی خواندن كتب استاد مطهری و توصیه مطالعه همه كتب ایشان، گفت: استاد مطهری با نگرش عمیق خود به موضوعات مختلف در علوم اسلامی فضای جدیدی را بر روی محققان گشوده است كه ورود به هر یك از آنها، پژوهشگر علوم اسلامی و انسانی را با حقائق فراوانی آشنا می سازد

این استاد دانشگاه تونس با تاكید بر ضرورت تدریس كتب استاد مطهری در تمامی دانشگاه های جهان آنها را به عنوان منابعی اصلی معرفی كرد.

وی اظهار داشت، روح نقد پذیری و نقادی استاد مطهری از این متفكر اسلامی، انسان جامعی را ساخت كه فاقد هرگونه تعصبی بود.

علی بن مبارك از شهید مطهری به عنوان پرچمدار جنبش تقریب مذاهب اسلامی در قرن معاصر یاد كرد و بازخوانی كتب ایشان را با این رویكرد بسیار مهم و ضروری در عصر حاضر دانست.

این كنگره برای اولین بار در تونس با عنوان 'چرا امت اسلامی به اندیشه های شهید مطهری نیازمند است' در محل همایش های بین المللی شهر علوم این كشور همزمان با مراسم افتتاحیه مركز مطالعات و پژوهش های التنویر برگزار شد.

مركز مطالعات وپژوهش های التنویر در نظر دارد سالانه تعدادی از كتب استاد مطهری را به زبان های عربی و فرانسوی ترجمه كند.

خاورم**1200**1368**



:: برچسب‌ها: فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی عصر امروز (دوشنبه) بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1391 كل كشور را مورد بررسی قرار دادند.

جزء ج بند یك ماده یك بخش هزینه‌ای لایحه بودجه 91 مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت كه براساس آن، وزارت نفت از طریق شركت‌های دولتی تابعه ذیربط موظف است در راستای بودجه عملیاتی، طرح‌های سرمایه‌ای از محل سهم خود از درصد پیش گفته و سایر منابع را مطابق با موافقت‌نامه‌های مبادله شده معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در سال اول برنامه پنج‌ساله توسعه سال 90 اجرا و گزارش عملكرد تولید نفت و گاز را به تفكیك هر میدان و جداول طرحها، پروژه‌های سرمایه‌گذاری به منابع تخصیص یافته و هزینه شده را همراه با میزان پیشرفت فیزیكی هر یك از طرح‌ها و پروژه‌ها در مقاطع سه‌ماه، به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و كمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و انرژی مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات كشور ارائه كنند.

همچنین براساس این مصوبه، موافقت‌نامه‌های مربوط به وزارت نفت و شركت‌های وابسته و تابع ذیربط مبادله شود و وزارت نفت مكلف است یك نسخه از آن را یك هفته پس از مبادله به اطلاع معاونت ‌برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و كمیسیون‌های برنامه وبودجه و محاسبات و انرژی مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات كشور ارسال كند.

نمایندگان در راستای اعمال حق مالكیت و حاكمیت بر منابع نفت و گاز كشورو نیز بابت همه مصارف سرمایه‌ای و هزینه‌ای شركت‌های یاد شده از جمله بازپرداخت تسیهلات بیع متقابل، بازپرداخت تسهیلات، تولید، حفظ سطح تولید و برداشت صیانتی و افزایش تولید نفت و گاز طبیعی، سرمایه‌گذاری و نیز هزینه صادرات با احتساب هزینه‌های حمل و نقل و بیمه (سیف) جزء الف بند یك ماده یك بخش هزینه‌ای لایحه بودجه 91 را تصویب كردند.

مفاد این بند جایگزین مفاد تبصره 38 دائمی لایحه قانونی بودجه 1358 كل كشور مصوب 27 مردادماه 1358 شورای انقلاب اسلامی می‌شود.

در عین حال، وزارت نفت موظف است در مقاطع سه‌ماهه عملكرد مالی این جزء را به سازمان حسابرسی ارائه دهد. پس از حسابرسی سازمان یادشده و تایید وزیر امور اقتصاد و دارایی قابل تسویه است و تسویه نهایی فیزیكی ومالی تا پایان تیرماه سال بعد، با همین ساز و كار انجام شود.

همچنین در جزء ب بند یك ماده یك، تصویب شد پس از تامین مصارف یاد شده از محل واریزی مازاد فوق به طور همزمان به نسبت سهم 25 درصد موضوع جزء الف این بند و معادل 3 میلیارد دلار برای تقویبت بنیه دفاعی و 500 میلیون دلار برای صنایع دفاعی و 250 میلیون دلار برای كمك به آشیانه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای خرید هواپیما، بالگرد و سایر تجهیزات مورد نیاز توسط دولت اختصاص می‌یابد.

در عین حال معادل یك میلیارد دلار برای تامین قیر پروژه‌های عمرانی، 500 میلیون دلار برای شركت‌های گاز بابت گازرسانی به شهرها و روستاها، جبران هزینه‌های تولید، انتقال، پالایش و شبكه توزیع و بازپرداخت اوراق مشاركت و تسهیلات و 500 میلیون دلار نیز برای وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری _ صندوق شكوفایی و نوآوری اختصاص یافت.

نمایندگان همچنین در اصلاح، بخش هزینه‌ای لایحه، عبارت 'تامین معادل 5 میلیارد دلار برای اعتبارات هزینه‌ای و تملك دارایی‌های سرمایه‌ای' را با 139 رای موافق، 12 رای مخالف و 15 رای ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر در صحن برای بررسی بیشتر به كمسیون تلفیق ارجاع دادند.

احمد توكلی در اخطار اصل 55 قانون اساسی، خواستار روشن شدن بخش تامین معادل 5 میلیارد دلار برای اعتبارات هزینه ای و تملك دارایی‌های سرمایه‌ای شد و گفت: آوردن این بخش همانند متمم بودجه است كه آن را بودجه را دوسقفی می‌كند كه این مخالف قانون برنامه پنجم توسعه است.

لاریجانی نیز ضمن وارد دانستن این اخطار گفت: این بخش از جزء ب ماده یك بخش هزینه‌ای لایجه بودجه به كمیسیون تلفیق ارجاع می‌شود تا هم معادل ریالی آن روشن و هم مبلغ 5 میلیارد دلار به صورت شفاف مشخص شود.

نمایندگان با بررسی تبصره یك جزء ب بخش هزینه‌ای مصوب كردند سهم وزات نفت از طریق شركت‌های دولتی تابع ذیربط از محل منابع موضوع جزء ج این بند و مازاد درآمد نسبت به ارقام پیش‌بینی شده در این قانون، فقط برای سرمایه‌گذاری در طرح های بالادستی نفت و گاز قابل هزینه است. استفاده از منابع موضوع این بند در طرح‌های غیر مرتبط و خارج از وظایف و اختیارات قانونی وزارت نفت از طریق شركت‌های دولتی تابع ذیربط ممنوع است.

در بررسی تبصره 3 جزء ب بخش هزینه‌ای نیز نمایندگان مصوب كردند وزارت نفت موظف است هر ماه گزارش عملكرد این جزء شامل میزان و مبلغ تولید، فروش، بیع متقابل نفتی و گازی، صادرات نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی را به كمیسیون‌های اقتصادی، انرژی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، بانك مركزی و دیوان محاسبات كشور ارسال كنند.

نمایندگان همچنین جزء پ بند یك بخش هزینه‌ای لایحه بودجه را مصوب كردند كه بر اساس آن، گزارش عملكرد این جزء در مقاطع سه ماهه به كمیسیون‌های اقتصادی،‌انرژی، برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و دیوان محسابت كشور ارسال شود.

نمایندگان همچنین جزء پ بند یك ماده یك بخش هزینه‌ای لایحه بودجه را نیز مصوب كردند كه براساس آن، مابه‌التفاوت قیمت 5 فراورده اصلی و سوخت هوایی فروخته شده به مصرف‌كنندگان داخلی با قیمت صادراتی یا وارداتی این فراورده‌ها حسب مورد بعلاوه هزینه‌های انتقال داخلی فراورده‌ها و نفت خام، معادل آنها و توزیع، فروش، مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده در دفاتر شركت‌های پالایش نفت به حساب بدهكار وزارت نفت از طریق شركت تابعه ذیربط ثبت و از آن طریق در بدهكاری حساب دولت (خزانه داری كل كشور) واریز شود.

همچنین معادل این رقم در خزانه‌داری كل به حساب بستانكار وزات نفت از طریق شركت‌های دولتی تابع ذیربط منظور و عملكرد مالی این جزء به صورت مستقل توسط شركت یاد شده در مقاطع زمانی سه ماهه پس از گزارش سازمان حسابرسی و تایید وزیر امور اقتصادی ودارایی به صورت علی‌الحساب با خزانه‌داری كل كشور تسویه شود و تسویه حساب نهایی فیزیكی و مالی حداكثر تا پایان تیرماه سال بعد انجام شود.

جزء ث بند یك ماده یك بخش هزینه‌ای نیز از سوی نمایندگان مورد تصویب قرار گرفت. براساس این جزء، پرداخت تعهدات سرمایه‌ای شركت‌های دولتی تابعه وزارت نفت از جمله طرح‌های بیع متقابل به موجب قوانین مربوط به قبل و بعد از اجرای این قانون ایجاد شد و یا می‌شود و همچنین هزینه‌های صدور و فروش نفت با احتساب هزینه‌های حمل و بیمه (سیف) به عهده شركت‌های یاد شده است.

در تبصره این جزء آمده است: وزارت نفت از طریق شركت‌های تابعه وابسته ذیربط می‌تواند نسبت به بازپرداخت تعهدات بیع متقابل نفتی و گازی منعقده سال‌های قبل محل تولید یا عواید همان میدان و در صورت عدم امكان، از محل عواید سایر میادین از سهم خود با تایید وزیر نفت اقدام كند.

سیام** 1053**2023* 1418



:: برچسب‌ها: کنسرت , مرخصی ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1391 | نظرات ()